Η επιστήμη των μαθηματικών προσελκύει πολλούς μαθητές. Μπορεί να αποτελούν μια παραδοσιακή επιλογή άλλα ταυτόχρονα είναι και μια διαχρονική επιλογή με θετικές προοπτικές στην αγορά εργασίας, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία που παρατίθενται. Η πληθώρα των μεταπτυχιακών δίνουν προστιθέμενη αξία στο πτυχίο και ανοίγουν νέους δρόμους στην απασχόληση των αποφοίτων.
Βάσεις
Οι βάσεις εισαγωγής των Τμημάτων Μαθηματικών κινούνται στη μεσαία βαθμολογική κλίμακα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ στα τμήματα της επαρχίας κινούνται σε πιο χαμηλά επίπεδα. Αποτελούν μια καλή επιλογή για όσους δεν συγκεντρώσουν πολλά μόρια εισαγωγής.
ΤΜΗΜΑΤΑ
|
ΒΑΣΕΙΣ ΓΕΝ.ΣΕΙΡΑ 2014
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
13.470
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
|
13.758
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
|
13.103
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ)
|
12.471
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
|
16.324
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
|
15.794
|
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών/ Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
Τη δυνατότητα εργασίας στην εκπαίδευση και όχι μόνο δίνουν και τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών εφόσον επιλεχθεί για το Τμήμα του ΕΜΠ μετά το δεύτερο έτος η κατεύθυνση του μαθηματικού εφαρμογών (με έμφαση στην ανάλυση, στη στατιστική, στην πληροφορική ή στην εφαρμοσμένη μηχανική και την υπολογιστική προσομοίωση). Το Τμήμα του ΕΜΠ είχε βάση το 2014 15.951 μόρια. Η εισαγωγική κατεύθυνση Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης είχε βάση 11.908 μόρια.
Πληροφορίες για το Τμήμα του ΕΜΠ στην ιστοσελίδα
Χώροι εργασίας – επαγγελματικά δικαιώματα. Καλές προοπτικές στον ιδιωτικό τομέα- περιορισμένες στο δημόσιο
Οι περισσότεροι μαθηματικοί κατευθύνονται εργασιακά στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Θετικές είναι οι προοπτικές απασχόλησης ιδίως σε φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ώρες διδασκαλίας των μαθηματικών είναι αρκετές ενώ πολλοί είναι και οι μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Μια
Στη δημόσια εκπαίδευση οι πιθανότητες εργασίας για έναν μαθηματικό είναι περιορισμένες. Το γεγονός οφείλεται στο Μνημόνιο και το μειωμένο αριθμό μαθηματικών στα δημόσια σχολεία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στους πίνακες του υπουργείου Παιδείας είναι εγγεγραμμένοι περισσότεροι από 4.000 μαθηματικοί. Από αυτούς μόνο οι 418 κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια θέση εργασίας ως συμβασιούχου στη δημόσια εκπαίδευση. Παραθέτουμε σχετικό πίνακα.
Αριθμός αναπληρωτών
|
Προσλήψεις αναπληρωτών
|
Ποσοστό απορρόφησης στο δημόσιο
|
4394
|
418
|
9.5%
|
Άλλοι χώροι εργασίας
Η εκπαίδευση δεν είναι ο μοναδικό χώρος εργασίας των μαθηματικών. Μπορούν επίσης να εργαστούν σε εταιρείες πληροφορικής, χρηματοοικονομικών, ασφαλιστικές επιχειρήσεις, τράπεζες, εταιρείες έρευνας αγοράς και σε φορείς του δημοσίου όπως είναι η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Επίσης ένας μαθηματικός μπορεί να γίνει και μετεωρολόγος πραγματοποιώντας μεταπτυχιακές σπουδές.
Πληθώρα μεταπτυχιακών
Τα μαθηματικά αποτελούν τη βάση για πολλές άλλες επιστήμες και γι αυτό ακριβώς το λόγο οι απόφοιτοι του μαθηματικού μπορούν να εκπονήσουν μεταπτυχιακά που αφορούν τους τομείς του περιβάλλοντος, της μηχανικής, των οικονομικών και της πληροφορικής.
Παρουσίαση Τμήματος Μαθητικών του ΑΠΘ
Καλόγηρος Βασίλειος