Σε περίπτωση παραπτώματος μαθητή ή μαθητών κατά την εκπαίδευσή τους στο Ε.Κ. μπορούν να επιβληθούν οι παρακάτω ποινές:
1. Ο διδάσκων καθηγητής: Παρατήρηση - Σύσταση, Επίπληξη και Ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα.
2. Ο Διευθυντής του Ε.Κ.: Όλες τις παραπάνω κυρώσεις και Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι και τρεις (3) ημέρες. Κατόπιν ο Διευθυντής του Ε.Κ. ενημερώνει εγγράφως το Διευθυντή του σχολείου στο οποίο ανήκει ο μαθητής για ενημέρωση του βιβλίου ποινών. Επίσης μπορεί να εισηγηθεί στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. τη λήψη πρόσθετων μέτρων.
Τα παραπάνω αναφέρονται στο άρθρο 11 της απόφασης τροποποίησης της με αρ. Πρωτ.Γ2/6098/13-11-01 Υ.Α. (Β΄1588) με θέμα: «Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26.10.88 περί καθορισμού λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ.».
Επίσης αναφέρεται ότι τα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) ως εκπαιδευτικές μονάδες του Υ.ΠO.ΠΑΙ.Θ, έχουν αυτοτελή διοικητική δομή στην λειτουργία τους ως σχολικές μονάδες και συνεργάζονται με τα ΕΠΑ.Λ, τις Σ.Ε.Κ. και τα Ι.Ε.Κ. της περιοχής τους. Στελέχη Διοίκησης εργαστηριακών κέντρων είναι:
α) ο Διευθυντής του Ε.Κ.,
β) ο Υποδιευθυντής του Ε.Κ.
γ) οι υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. και
δ) οι υπεύθυνοι εργαστηρίων κατεύθυνσης Ε.Κ. Σε κάθε Ε.Κ. λειτουργεί σύλλογος διδασκόντων.
1. Διευθυντής σε κάθε σχολικό εργαστηριακό κέντρο (Ε.Κ.) επιλέγεται εκπαιδευτικός σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
2. Σε κάθε Ε.Κ., στο οποίο ασκούνται διακόσιοι πενήντα (250) τουλάχιστον μαθητές και το οποίο λειτουργεί σε πρωινό και απογευματινό ή εσπερινό κύκλο, επιλέγεται Υποδιευθυντής, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
3. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ, στο οποίο υπάγεται το σχολικό εργαστήριο.
4. Υπεύθυνος τομέα Ε.Κ. επιλέγεται εκπαιδευτικός ειδικότητας αντίστοιχης με τη γενικότερη κατεύθυνση των εργαστηρίων του τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Υπεύθυνος τομέα του σχολικού εργαστηρίου επιλέγεται εκπαιδευτικός ειδικότητας αντίστοιχης προς ένα από τα εργαστήρια του τομέα.
5. Σε κάθε εργαστήριο κατεύθυνσης του Ε.Κ. ή του σχολικού εργαστηρίου επιλέγεται ως υπεύθυνος, εκπαιδευτικός, ειδικότητας αντίστοιχης προς τα διδασκόμενα μαθήματα στο εργαστήριο.
6. Οι διδάσκοντες με ολική ή μερική διάθεση στα εργαστήρια του Ε.Κ. με οποιαδήποτε σχέση εργασίας συγκροτούν το σύλλογο των διδασκόντων, του οποίου προεδρεύει ο Διευθυντής του Ε.Κ. ή ο νόμιμος αναπληρωτής του, όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται.
7. Για τη σύνθεση, λειτουργία και απαρτία του συλλόγου διδασκόντων του Ε.Κ. έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις για τους συλλόγους των διδασκόντων των σχολικών μονάδων .
8. Ο σύλλογος διδασκόντων Ε.Κ. εκτός από τα οριζόμενα για τους συλλόγους των διδασκόντων των σχολικών μονάδων έχει επιπλέον τις εξής συγκεκριμένες αρμοδιότητες :
α) Εισηγείται στον Δ/ντή τον αριθμό, το είδος και τους χώρους των εργαστηρίων κατεύθυνσης που θα λειτουργήσουν.
β) Αποφασίζει την ένταξη των εργαστηρίων κατεύθυνσης στον αντίστοιχο Τομέα.
γ) Αποφασίζει την ανάθεση της διδασκαλίας των μαθημάτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει διατεθεί στο Ε.Κ. και με προτεραιότητα σε τμήματα μαθητών των σχολικών μονάδων από τις οποίες προέρχονται.
δ) Γνωμοδοτεί επί της πρότασης του διευθυντή για την κατανομή των εργασιών του Ε.Κ. μεταξύ των μελών του. Σε περίπτωση μη λήψης απόφασης, η τελική απόφαση λαμβάνεται από τον Διευθυντή του Ε.Κ.
ε) Κατά τις τακτικές συνεδριάσεις, μετά το τέλος των τετραμήνων, αξιολογεί τη διδακτική πράξη σε σχέση με τα προγράμματα των σχολείων και προτείνει λύσεις. Το διδακτικό προσωπικό του Ε.Κ. συμμετέχει στις τακτικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολικών μονάδων στους οποίους ανήκουν και συγκαλούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
στ) Υποβοηθά και στηρίζει τη συνεργασία του Ε.Κ. με τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς στους περιοχής.
ζ) Αξιοποιεί τις δυνατότητες εκπαιδευτικών και μαθητών για κατασκευές εργαστηριακών ασκήσεων, συσκευών και οργάνων που υποβοηθούν στους σκοπούς και τη λειτουργία των εργαστηρίων.
η) Εισηγείται στο διευθυντή στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, προτάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των εργαστηρίων.
θ) Αναλαμβάνει την οργάνωση της παρουσίασης των εργασιών κάθε τομέα, με έκθεση έργων στο τέλος του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκειά του.
9. Κάθε Ε.Κ. ως αυτοτελής εκπαιδευτική μονάδα χρηματοδοτείται αυτοτελώς και συγκροτεί αυτόνομο συμβούλιο σχολικής κοινότητας. Λαμβάνει ειδική χρηματοδότηση η οποία είναι συνάρτηση του αριθμού των μαθητών όλων των σχολικών μονάδων που εξυπηρετεί , ο οποίος πλασματικά διπλασιάζεται.
Η απόφαση τροποποίησης