Κλειδώνει σήμερα το εξεταστικό σύστημα του 2015-16

Σήμερα οριστικοποιούνται οι αλλαγές τόσο στο εξεταστικό σύστημα, όσο και στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-16 καθώς θα Θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί, επί του άρθρων και της αρχής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα «Επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση». Στο εν λόγω νομοσχέδιο περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων και οι ρυθμίσεις για τον τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολείων και εκπαίδευσης καθώς και για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. 
 
Το νομοσχέδιο που εισήχθη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ήταν να ψηφιστεί την Παρασκευή 8/5 όμως το γεγονός ότι ζητήθηκε ονομαστική ψηφοφορία αλλά και το πλήθος των τροπολογιών που κατατέθηκαν οδήγησαν τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας να προτείνει τη μεταφορά της ψήφισης Τρίτη 12/5.
 «Έτσι, λοιπόν, για λόγους καλύτερης αποτύπωσης της γνώμης των Βουλευτών όσον αφορά το αν θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία σήμερα ή την Τρίτη, νομίζω ότι η Τρίτη είναι μια μέρα η οποία δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους Βουλευτές να συμμετέχουν στην ονομαστική ψηφοφορία σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας την Παρασκευή και συνέχισε προτείνοντας να μη συζητηθεί  με τους πιεστικούς χρόνους που επιβάλλει το κατεπείγον, αλλά με μία μεγαλύτερη άνεση πρόταση που έγινε δεκτή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
 
Ο Τάσος Κουράκης έχει ανακοινώσει σειρά νομοτεχνικών βελτιώσεων που επιφέρουν τις ακόλουθες αλλαγές στα όσα έχουν γίνει γνωστά:
 
Μαθήματα
 
Προστίθεται μια ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών στη Γ Λυκείου και η Λογοτεχνία Γενικής γίνεται μονόωρο μάθημα.
 
Πρότυπα
 
Στα πρότυπα γυμνάσια προστίθεται το Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων
 
Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
 
  • Διευθυντές σε πρότυπα με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό 
Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 13 προστίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση υποβολής υποψηφιότητας σε θέση διευθυντή προτύπου ή πειραματικού σχολείου η κατοχή διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αυτών των σχολικών μονάδων.
  •  Διδακτική υπηρεσία
Στο β΄ εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 17 στις κατηγορίες εκπαιδευτικών που προσφέρουν διδακτική υπηρεσία και οι υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών σχολικών δραστηριοτήτων και υπευθύνων σε διάφορους οργανισμούς. Η προσθήκη των κατηγοριών αυτών έγινε μεταξύ άλλων και για λόγους συμφωνίας του παρόντος προς ψήφιση νόμου με κείμενες νομοθετικές διατάξεις. 
  • Μοριοδότηση μονοετών μεταπτυχιακών 
Διδακτορικό: 4 μονάδες
Μεταπτυχιακό (είτε μονοετούς είτε διετούς): 2,5 μονάδες
  • Αυξάνονται από 2 σε 3 οι σχολικές μονάδες για υποψηφιότητα διευθυντών
Στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 22 αυξάνεται από δύο σε τρεις ο αριθμός των σχολικών μονάδων, στις οποίες μπορεί να υποβάλει υποψηφιότητα ένας εκπαιδευτικός, προκειμένου να επιλεγεί ως διευθυντής
 
Οι υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων, οι υποψήφιοι διευθυντές τετραθέσιων και άλλων νηπιαγωγείων και οι υποψήφιοι διευθυντές εργαστηρίων για τις θέσεις κατ’ ανώτατο αριθμό τριών σχολικών μονάδων, εκ των οποίων:
 
1.      Η μία σχολική μονάδα μπορεί να είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση είτε σε μία από τις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί για τουλάχιστον οχτώ διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
 
2.      Η δεύτερη σχολική μονάδα είναι εντός του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, όπου υπηρετούν ή υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία.
 
3.      Η επιλογή της τρίτης σχολικής μονάδας δεν υπόκειται σε κανέναν επιπρόσθετο περιορισμό, δηλαδή αυτή μπορεί να είναι οποιαδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.
Καλόγηρος Βασίλειος