Υπέρ της αποτίμησης και του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας είναι η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όμως με έναν τρόπο και ένα πνεύμα ώστε να εντοπίζονται τα αδύνατα σημεία, για να βελτιώνεται και ο εκπαιδευτικός με επιμόρφωση και η σχολική μονάδα με τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να πάρει το Υπουργείο Παιδείας, «αλλά, όχι το προηγούμενο που ήταν τελείως άλλο σύστημα» τόνισε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.
«Παίρνουμε μέτρα για τους καθηγητές και ανορθώνουμε το ανάστημά τους, για να επιτελέσουν αυτό το ρόλο. Αυτό το κάνουμε πολύ συγκεκριμένα, με το να καταργήσουμε την αξιολόγηση που είχε έναν τιμωρητικό χαρακτήρα» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο Τάσος Κουράκης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι το προηγούμενο πλαίσιο αξιολόγησης πέρα από τον τιμωρητικό του χαρακτήρα, συνδέονταν με τη βαθμολογική εξέλιξη με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολεία με πολύ δυσμενείς εξελίξεις.
«Διαγκωνίζονταν μεταξύ τους ποιος θα πάρει πρότζεκτ, για να αυξήσει τα μόρια, ώστε να αξιολογηθεί καλύτερα από τον άλλο, γιατί περίπου ένα 15% έπρεπε να απορριφθεί. Δηλαδή δεν λέγαμε πόσοι ήταν καλοί, αλλά πόσοι έπρεπε να μείνουν. Αυτό προκαλούσε έναν ανταγωνισμό άνευ ορίων» ανέφερε ο κ. Κουράκης ενώ δήλωσε ότι η αφαίρεση της αξιολόγησης αυτής ανακούφισε τους εκπαιδευτικούς.
Ως πρόσθετη βοήθεια προς τους εκπαιδευτικούς χαρακτήρισε και το γεγονός του ότι αφαιρέθηκε αυτό το «καταπληκτικό» τερατούργημα των Πειθαρχικών Συμβουλίων, όπου μια απλή καταγγελία για οποιοδήποτε λόγο σε έθετε εκτός σχολείου. «Κρατήσαμε μόνο ελάχιστες περιπτώσεις –όχι με μια απλή καταγγελία- αν κάποιος παραπεμφθεί, βεβαίως, για εγκλήματα που έχουν σχέση με τη γενετήσια πράξη. Επαναφέραμε τους καθηγητές. Το είχαμε υποσχεθεί και το κάναμε» υπογράμμισε ο Τάσος Κουράκης.
Ο ίδιος συνέχισε τοποθετούμενος και για τη δυνατότητα να αποφασίζουν οι εκπαιδευτικοί ως ένα βαθμό για τον διευθυντή τους λέγοντας τα ακόλουθα:
Στο τέλος, προσθέσαμε ακόμα ένα μέτρο με το οποίο δίνουμε τη δυνατότητα να αυτοκυβερνώνται στο 33% μαζί με τα άλλα μόρια. Άκουσα το καταπληκτικό –επισημάνθηκε από άλλους συναδέλφους- ότι αναθέτουμε στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν τους διευθυντές τους κατά το 33%, όταν ξέρουμε ότι θα επιλέξουν αυτούς οι οποίοι τους φέρονται καλύτερα.
Για τις ενστάσεις που ακούγονται περί του νέου τρόπου επιλογής των διευθυντών ο κ. Κουράκης απάντησε ότι «αυτό που κάνουμε είναι ότι δείχνουμε εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό. Μάλιστα, θα έλεγα ότι είναι και μια εξοικείωση στο μάθημα της Δημοκρατίας. Τώρα αν επιλέξουν με βάση κομματικά ή άλλα κριτήρια και δεν επιλέξουν τον αξιότερο μέσα στα σχολεία, θα την πληρώσουν οι ίδιοι».
Καλόγηρος Βασίλειος