Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και την επαναφορά του βαθμού προαγωγής στο 9,5 υπερασπίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής. Τόσο η Τράπεζα όσο και η αυστηροποίηση των προϋποθέσεων προαγωγής είχαν ως αποτέλεσμα την εκτίναξη της σχολικής αποτυχίας γεγονός που έχει αναδειχθεί εκτενώς και από το news.gr.
O κ. Κουράκης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι αν η Τράπεζα Θεμάτων διατηρούνταν θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών, δηλαδή το να μείνουν στην ίδια τάξη και να φύγουν από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ταυτόχρονα, θα αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. « Ένα καλό σχολείο τότε θα ήταν ένα καλό φροντιστήριο. Αυτό που σου μαθαίνει πώς να περνάς τις εξετάσεις, όχι πώς να αφομοιώνεις κριτικά τη γνώση» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο Τάσος Κουράκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κατάργηση της προσμέτρησης των βαθμών της Α και Β Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στα πλαίσια της κατεύθυνσης ενός αυτόνομου Λυκείου. Χαρακτηριστικά δήλωσε πως «καταργούμε τον συνυπολογισμό του βαθμού Α’ και Β’ Λυκείου για τα πανεπιστήμια, ώστε πια πραγματικά ο βαθμός αυτός να αντανακλά μόνο μια επίδοση σε ένα σχολειό και να έχει ένα αυτόνομο ρόλο το Λύκειο».
Για την επαναφορά του 9,5 είπε τα ακόλουθα:
Προσέξτε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Το εννιάμισι ήταν μέχρι το 2013. Πριν από το 2013 υπήρχε το εννιάμισι, δηλαδή μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Από το 2013 και μετά ίσχυε το εξής εξωφρενικό και θέλω πραγματικά να διαφωνήσετε, αφού καταλάβετε τι ακριβώς ήταν. Θα έπρεπε ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Δέκα στην άλγεβρα, δέκα στη γεωμετρία, δέκα στα αρχαία ελληνικά, δέκα στα νέα ελληνικά, δέκα στη λογοτεχνία. Στο καθένα από αυτά δέκα. Αν έπαιρνε εννιά, κοβόταν. Και μέσο όρο δέκα και σε όλα τα άλλα τα μαθήματα οκτώ. Καταλαβαίνετε τι μεγάλη απόσταση έχει το εννιάμισι το προηγούμενο, ως μέσος όρος όλων των μαθημάτων, με αυτό που σας ανέφερα προηγουμένως.
«Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από 4% πήγε στο 24%. Το αποτέλεσμα θα ήταν μια πολύ μεγάλη σχολική διαρροή, μια στροφή στην αγορά εργασίας χωρίς προσόντα και τελικά οι μόνοι ωφελημένοι από όλη αυτή τη διαδικασία θα ήταν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τα οποία θα απορροφούσαν ένα μέρος των μαθητών, όσων είχαν τη δυνατότητα να σπουδάσουν» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο κ. Κουράκης κλείνοντας υπογράμμισε ότι με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε και κυρίως με τις δύο πρώτες απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος έτσι μπορεί να υλοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το λειτούργημά του, προσβλέποντας να βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών των πίσω θρανίων, αυτών που πραγματικά έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη, προσαρμόζοντας την όλη διδασκαλία στις ανάγκες των μαθητών και όχι να ακολουθούμε ένα άλλο σύστημα όπου όλα τα παιδιά εξομοιώνονται με έναν τρόπο ο οποίος είναι τελείως αντιεκπαιδευτικός.
«Από τον Έβρο έως τις εσχατιές της Ελλάδας καλό σχολειό, άσχημο σχολειό, όλα αυτά με έναν απίθανο εξωτικό τρόπο. Αυτός ο εξωτισμός το μόνο αποτέλεσμα που είχε ήταν να οδηγήσει σε ένα άκρως ταξικό σχολειό, έτσι ώστε να απορρίπτονται από το εκπαιδευτικό σύστημα οι πιο αδύναμοι μαθητές, δηλαδή εκείνοι που είχαν τη μεγαλύτερη ανάγκη» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.
Καλόγηρος Βασίλειος