“Αντισυνταγματικοί περιορισμοί και αποκλεισμοί στελεχών εκπαίδευσης”

Όταν συναντηθήκαμε την περασμένη Τετάρτη με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, κ. Κουράκη, χαρακτηρίσαμε την όλη διαδικασία, με την οποία μπαίνει σε ψήφιση το κατεπείγον αυτό νομοσχέδιο, ως ευτελισμό του διαλόγου. Θεωρούμε ότι όλη η διαδικασία που γεννήθηκε, οι προσδοκίες που δημιουργήθηκαν από τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού για ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της παιδείας, όπως έλεγε πριν τρεις μήνες, από τα λεγόμενα του ίδιου του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας όταν συναντηθήκαμε μαζί του στις 3 Μαρτίου, που μιλούσε για έναν βαθύ και ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της εκπαίδευσης, ακριβώς αναιρούνται με όλη αυτή τη διαδικασία. 
 
Τα παραπάνω δήλωσε μεταξύ των άλλων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Αθανάσιος Κικινής ενώ  εξέφρασε την άποψη πως «όσον αφορά στο ζήτημα των στελεχών, μπαίνουν αντισυνταγματικοί περιορισμοί και αποκλεισμοί, όπως για παράδειγμα το θέμα του αριθμού των προτιμήσεων, ο τρόπος με τον οποίο αντικαθίσταται η συνέντευξη και καταντάει τον σύλλογο των διδασκόντων από ένα όργανο που είναι ζωντανό και σαφέστατα πρέπει να έχει άποψη για την λειτουργία του σχολείου, τον καταντάει ένα άλλο συμβούλιο επιλογής με εξαιρετικές παθογένειες, γιατί πείτε μου, σε ποια κριτική αντέχει η μυστική ψήφος όταν πρέπει να αιτιολογηθούν μια σειρά από καταστάσεις και πρέπει η ψήφος να είναι αιτιολογημένη για να είναι έγκυρη; Θα πέσουν στα δικαστήρια όλα αυτά και είναι κρίμα». 
 
Απαντώντας στις ερωτήσεις που έγιναν από τους Βουλευτές ο κ. Κικινής δήλωσε:
 
Λυπάμαι, διότι το μεγαλύτερο μέρος των ερωτημάτων που δεχθήκαμε ως Διδασκαλική Ομοσπονδία, στηριζόταν σε ένα τεχνητό δίπολο, συνέντευξη- απόφαση αν εκλέγει τον διευθυντή ο σύλλογος διδασκόντων. Θεωρούμε ότι αδικεί όλες τις θέσεις που έχει καταθέσει καταρχάς η ομοσπονδία. Θα περίμενα να ακούσω έστω μία ερώτηση για το θέμα της συνταγματικότητας που θέσαμε, διότι θέσαμε το θέμα της αντισυνταγματικότητας των περιορισμών και των αποκλεισμών και το έχουμε και σε σημερινό μας κείμενο, όπου λέμε ότι αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο σπουδές ίδιου επιπέδου, για παράδειγμα τα μεταπτυχιακά. Βεβαίως, χθες, άκουσα ότι υπάρχει πρόθεση για μια άλλη ρύθμιση σχετικά με τα μονοετή μεταπτυχιακά.
 
Ο κ. Κικινής στηλίτευσε το γεγονός ότι δεν έχει γίνει διάλογος  λέγοντας ότι όλη η διαδικασία που γεννήθηκε, οι προσδοκίες που δημιουργήθηκαν από τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού για ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της παιδείας, όπως έλεγε πριν τρεις μήνες, από τα λεγόμενα του ίδιου του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας όταν συναντηθήκαμε μαζί του στις 3 Μαρτίου, που μιλούσε για έναν βαθύ και ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της εκπαίδευσης, ακριβώς αναιρούνται με όλη αυτή τη διαδικασία.
 
Παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα «να μην είναι αλήθεια αυτό που ακούσαμε πριν από την κυρία Χριστοφιλοπούλου ότι ενδέχεται αυτό που ήρθε χθες στα χέρια μας ως το πολυνομοσχέδιο να μπει την επόμενη εβδομάδα, διότι τότε όσα συζητούσαμε κύριε Κουράκη θα πάνε «περίπατο» και δεν θα μιλάμε για διάλογο. Ελπίζω να το διαψεύσετε. Ελπίζω, πραγματικά, το πολυνομοσχέδιο να μην τύχει της ίδιας αντιμετώπισης».
 
Καλόγηρος Βασίλειος