Τι ειπώθηκε για το εξεταστικό σύστημα στη Βουλή

Ένωση Κοινωνιολόγων, Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Ένωση Ελλήνων Χημικών, Ένωση Νομικών - Πολιτικών Επιστημών θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους για το εξεταστικό σύστημα κατά τη διάρκεια της ακρόασης των φορέων που θα πραγματοποιηθεί αύριο.  .

Πολλές ήταν οι αντιδράσεις για τις σχολές πληροφορικής που δε μπορούν να δηλωθούν από τους υποψηφίους της Θετικής κατεύθυνσης. Χαρακτηριστικά ο κ. Μαυρωτάς του Ποταμιού δήλωσε « με την βιασύνη και την προχειρότητα του κατεπείγοντος, βλέπουμε «διαμάντια» και στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για παράδειγμα δεν μπορούν να πάνε σε σχολές πληροφορικής τα παιδιά που είναι στο θετικό προσανατολισμό με βάση αυτών που μας δώσατε».

«Μάλλον εσείς έχετε χάσει τον προσανατολισμό σας, σαν να έχουμε επιστρέψει στη δεκαετία του ογδόντα, όπου η πληροφορική ήταν κάτι το εξωτικό. Σήμερα η πληροφορική είναι άρρηκτα δεμένη με τις θετικές επιστήμες και ίσως είναι το σημαντικότερο κομμάτι τους. Θα ήθελα να ήξερα ποιος σας είχε συμβουλέψει να πάει η πληροφορική μαζί με τα οικονομικά και όχι με τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες που πραγματικά ανήκει, όπως μας λέει και η ταξινόμηση των επιστημών κατά ΟΟΣΑ. Υπάρχουν βέβαια και άλλα θέματα εκεί, όπως ώρες διδασκαλίας, αλλά δεν έχω το χρόνο να επεκταθώ» τόνισε ο κ. Μαυρωτάς.

Και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σεβαστάκης αναφερόμενος στο θέμα της πληροφορικής δήλωσε ότι « ίσως το κομμάτι που εντόπισε και ο κύριος Μαυρωτάς για τη σχέση πληροφορικής και φυσικής, να είναι ένα σημείο που πρέπει να το ξαναδούμε, όπως επίσης, εκ του αποτελέσματος, δεν ξέρω γιατί η οικονομική παιδεία, η οικονομική κουλτούρα δεν σχετίζεται με την κοινωνιολογία, δηλαδή με την κοινωνιολογική διερώτηση, αλλά είναι θέματα που μπορούμε να τα συζητήσουμε στα κατά άρθρων».

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης κλείνοντας τη συνεδρίαση εξέφρασε την ικανοποίησή του που αρκετοί βουλευτές, πέρα από την συμπολίτευση και τους Ανεξάρτητους Έλληνες, βρήκαν θετική την διεύρυνση των πεδίων.

«Δεν μπορούμε να έχουμε φθάσει ένα σύστημα με τόσες αδυναμίες- αύριο θα ακούσουμε και τους φορείς- αν έπρεπε να υπάρχει εκείνο ή  το άλλο μάθημα, το οποίο όμως διευρύνει καταπληκτικά τις δυνατότητες των παιδιών στον να  έχουν περισσότερες σχολές. Υπάρχουν αδυναμίες και παράπονα και θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο, πλην όμως είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι, ενώ στο προηγούμενο σύστημα μαθητές με υψηλές επιδόσεις έμεναν έξω και τα πανεπιστήμια στερούνταν πολύ καλού φοιτητικού δυναμικού, τώρα αίρεται αυτή η αδυναμία. Υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες με την προσθήκη ενός επιπλέον μαθήματος επιλογής. Αυτό έπρεπε να γίνει τώρα, γι' αυτό είναι κατ’ επείγον ο χαρακτήρας του νομοσχεδίου» επεσήμανε ο Τάσος Κουράκης.

«Θα με ρωτήσετε αν αυτό απαντά στο ζήτημα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Σε καμία περίπτωση. Αυτό θα εφαρμοστεί μια-δύο χρονιές και δεν ξέρω αν θα υπάρξει τρίτη, αλλά θα πρέπει να ανοίξει ταυτοχρόνως ένας διάλογος για όλο αυτό το τεράστιο ζήτημα που λέγεται αυτονομία λυκείου από την μια πλευρά και τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια από την άλλη προς την κατεύθυνση την δική μας που είναι η ελεύθερη πρόσβαση» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.

 

Καλόγηρος Βασίλειος