“Ανάσα η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η προαγωγή με 9,5”

Θεωρούμε, δηλαδή, ότι και η τράπεζα θεμάτων και ο τρόπος προαγωγής των μαθητών, που επανέρχεται στο παλιό σύστημα του 9,5 και η κατάργηση του τρόπου υπολογισμού των βαθμών των τριών τάξεων στο απολυτήριο, δίνει μια ανάσα στο λύκειο, το οποίο χρειάζεται μια συνολική αναμόρφωση. Ο ν.4186, χρειάζεται μια συνολική κατάργηση, μετά από ένα μεγάλο διάλογο που πρέπει να γίνει με την ελληνική κοινωνία.
 
Τα παραπάνω δήλωσε ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κατά τη διάρκεια της ακρόασης των φορέων για το νομοσχέδιο Κοντονή μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ο νόμος 4186 για το Νέο Λύκειο υποβάθμισε το μορφωτικό χαρακτήρα του λυκείου και μετέβαλλε το λύκειο σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων και προσανατόλισε τη λειτουργία του σχολείου στις εξετάσεις αλλοιώνοντας και τον χαρακτήρα του λυκείου ακόμη περισσότερο από αυτό που ήδη είχε αλλοιωθεί και βεβαίως, ενίσχυσε την προσφυγή στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
 
«Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ίδιοι οι φροντιστές την πρώτη χρονιά ανακοίνωσαν ότι αυξήθηκε η πελατεία τους στην Α΄ Λυκείου κατά 15%» δήλωσε ο κ. Κοτσιφάκης και συνέχισε δίνοντας και άλλα αριθμητικά δεδομένα για την εκτίναξη των μετεξεταστέων στο 23% ποσοστό που τελικά «κάθισε « στο 16% μετά τις αλλαγές επί των αλλαγών που έκανε η προηγούμενη ηγεσία ενώ το ποσοστό των μαθητών που έμειναν στην ίδια τάξη ήταν 10%.
 
Ο κ. Κοτσιφάκης δέχτηκε πολλές ερωτήσεις για την Τράπεζα Θεμάτων και το τον τρόπο προαγωγής των μαθητών λέγοντας ότι το 9,5 με το 10 δεν έχει μεγάλη διαφορά. Ουσιαστικά είναι το ίδιο. «Νομίζω ότι εδώ επαναφέρεται το παλιό σύστημα. Προφανώς χρειάζεται μία συνολική μελέτη του συστήματος προαγωγής στο λύκειο, συνολικά την αναδιαμόρφωση, κατάργηση θα λέγαμε εμείς του ν. 4186. Θεωρούμε θετική την κατάργηση τράπεζας θεμάτων».
 
Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι «πολλά συστήματα ξένων χωρών, γιατί πολλές έχουμε συζητήσει για τη βάση του 10 εδώ στην Ελλάδα, δεν έχουν τη βάση του 10, έχουν το 8 ή άλλα συστήματα. Θυμάμαι στα σκανδιναβικά συστήματα που έχουν τέσσερις βαθμίδες και μόνο στην τελευταία βαθμίδα είσαι απορριπτέος. Είναι μία μεγάλη ιστορία αυτή».
 
«Στο δεύτερο άρθρο του νόμου, που αναφέρεται στην απώλεια διδακτικών ωρών, που δεν προέρχονται μόνο από τις καταλήψεις των μαθητών αλλά προέρχονται από πολλές αιτίες. Πολλές φορές, η ίδια η Πολιτεία δεν έχει καθηγητές και δασκάλους στα σχολεία και γι' αυτό έχουμε απώλεια πολλών διδακτικών ωρών. Εμείς λέμε ότι, βεβαίως, πρέπει να γίνεται αναπλήρωση ωρών, αλλά ο τρόπος αναπλήρωσης πρέπει να αποφασίζεται από την εκπαιδευτική κοινότητα. Μαζί με αυτό, νομίζουμε ότι πρέπει να καταργηθεί και η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που είχε ποινικοποιήσει τις κινητοποιήσεις των παιδιών και επέβαλε μη παιδαγωγικούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων» τόνισε ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
 
Για την αναπλήρωση των μαθημάτων το Πάσχα, όπως όριζε το τελευταίο διάταγμα μεταξύ των άλλων δήλωσε ο κ. Κοτσιφάκης  ότι «αυτό που είχε κάνει ο τελευταίος νόμος, ήταν να γίνουν μαθήματα μέσα στο Πάσχα, δηλαδή σαν τιμωρία. Στο μάθημα, ως τιμωρία, εμείς λέμε όχι. Το μάθημα δεν μπορεί να είναι τιμωρία, αλλά πρέπει να γίνεται αναπλήρωση με παιδαγωγικούς όρους, όπως το περιγράψαμε».
 
Καλόγηρος Βασίλειος