Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ανακοίνωσε κατά τη συνάντηση που είχε με μαθητές της Κεφαλληνίας και της Ιθάκης, εκπαιδευτικούς, γονείς και τοπικούς φορείς πως το Υπουργείο θα εξετάσει το αίτημα της ποσόστωσης του 0,5% για την εισαγωγή σε ΑΕΙ –ΤΕΙ.
Η ποσόστωση ίσχυσε στις πανελλαδικές του 2014 μετά από τροπολογία που είχε καταθέσει η τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στα πλαίσια ειδικής μέριμνας των μαθητών της Κεφαλληνίας και Ιθάκης λόγω έκτακτου και απρόβλεπτου γεγονότος των σεισμών.
Η τότε ρύθμιση αφορούσε ειδικά και μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, στους υποψηφίους που υπέβαλαν σε Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων. Για αυτούς προβλέπονταν θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Στο επίκεντρο της συνάντησης της πολιτικής ηγεσίας με εκπροσώπους από την Κεφαλληνία βρέθηκαν τα οξυμένα προβλήματα που έχουν προκληθεί στις κτιριακές εγκαταστάσεις και κατ’ επέκταση στην εκπαιδευτική διαδικασία, εξαιτίας των ισχυρών σεισμών που έπληξαν πέρυσι τα δύο νησιά. Εκτός της ποσόστωσης τέθηκαν επί τάπητος τα αιτήματα που αφορούν την ασφάλεια και την αντισεισμική θωράκιση των κτιρίων, τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν άμεσα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, επεσήμανε πως «το Υπουργείο θα δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να αποκατασταθούν τα προβλήματα στις κτηριακές υποδομές και εγκαταστάσεις», ενώ δεσμεύθηκε ότι όλα τα αιτήματα θα εξεταστούν με σκοπό την άμεση επίλυση των ζητημάτων.
Από την μεριά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, τόνισε πως θα γίνει προσπάθεια ώστε να αποκατασταθεί η ομαλότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ έθεσε ως προϋπόθεση τον συντονισμό και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών. Επιπλέον, δεσμεύθηκε για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών και πρότεινε την αξιολόγηση των προτεραιοτήτων ώστε να δρομολογηθούν τα πρώτα βήματα για την σταδιακή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Καλόγηρος Βασίλειος