Οι αλλαγές που θα γίνουν στην παιδεία θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και υπεραμύνθηκε της απόφασης για την κατάργηση των εξετάσεων για τα πειραματικά σχολεία.
Δεν αλλάζουμε το περιεχόμενο της διδασκαλίας ούτε τον τρόπο εκλογής των καθηγητών ούτε καμία από τις δράσεις που ήδη γίνονται. Αυτό που αλλάζει μόνο είναι ο τρόπος της εισαγωγής των μαθητών στα σχολεία αυτά.
Επίσης ανέφερε ότι θα αρχίσει ένας εκτεταμένος διάλογος για να μπορέσει να αναμορφωθεί το πλαίσιο, όσον αφορά τόσο τον τρόπο επιλογής και παραμονής των διδασκόντων σε αυτά όσο και τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου, ώστε να αποκρίνονται καλύτερα στην αποστολή τους.
Ο Τάσος Κουράκης δεν παρέλειψε να σχολιάσει πως ο ισχυρισμός που άκουσε στην Επιτροπή ότι με τις εξετάσεις μπαίνουν μαθητές που προσεγγίζουν το τυχαίο δείγμα, δεν ευσταθεί. Και επίσης, δεν ευσταθεί αυτό που λέγεται ότι φοιτούν παιδιά μεταναστών στα ιστορικά πρότυπα, τα οποία διατηρούμε. Κανένα παιδί μεταναστών δεν υπάρχει ούτε στη Βαρβάκειο ούτε στην Ιωνίδειο, παρά μόνο ελάχιστα στο 2ο Πειραματικό Σχολείο των Αθηνών. Στα σχολεία αυτά τα παιδιά υποβάλλονται σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία μπορούν να εξασφαλίζουν μόνο οι οικογένειες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν αυτό το πράγμα.
«Σκεφθείτε επιπλέον, από πλευράς παιδαγωγικής, παιδιά τα οποία είναι δώδεκα και δεκατριών χρόνων να υποβάλλονται πολλές φορές σε διετή φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να μπουν στο Γυμνάσιο. Και αυτό καταλαβαίνετε ότι είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να γίνει. Εμείς, τουλάχιστον, έχουμε την αντίληψη ότι αυτές οι διαρκείς εξετάσεις, οι οποίες φορτώνουν τα παιδιά με ένα υπερβολικό άγχος και επειδή ξέρω ότι αυτές οι θέσεις είναι πάρα πολύ λίγες, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μένει εκτός της διαδικασίας αυτής, φορτώνονται με μία αποτυχία από τόσο τρυφερή ηλικία, είναι ένα παρεπόμενο της διαδικασίας των εξετάσεων για την εισαγωγή τους» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Μάλιστα ο υπουργός χρησιμοποίησε χαριτολογώντας και μια αναλογία λέγοντας επειδή είμαι και γιατρός είναι σαν να εφαρμόζουμε μια θεραπεία σε έναν άρρωστο αρίστης υγείας. Περί αυτού πρόκειται. Έχουμε επιλεγμένο καλό δείγμα, εφαρμόζουμε νέες μεθόδους, για να πάμε να τις εφαρμόσουμε μετά σε τυχαίο δείγμα, κάτι το οποίο είναι απολύτως αντιεπιστημονικό».
Για τα υπόλοιπα πέντε ιστορικά Πειραματικά ο Τάσος Κουράκης δήλωσε ότι τους δίνεται η δυνατότητα με μια διαδικασία τριών σταδίων -το Σύλλογο Διδασκόντων, τους απόφοιτους και το Επιστημονικό Συμβούλιο- να αποφασίσουν τον τρόπο επιλογής, αν θέλουν κλήρωση, αν θέλουν εξετάσεις και πώς θα γίνουν αυτές οι εξετάσεις. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε την υλοποίηση της θέσης του με αδιάβλητο τρόπο.
Ο κ. Κουράκης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι υπάρχουν πελώρια άλλα προβλήματα στην εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικά κενά, σε αναχρονιστικά προγράμματα, σε χιλιάδες δομές που αυτήν τη στιγμή δεν λειτουργούν, είτε λέγονται υποστηρικτικές δομές, είτε λέγονται ενισχυτικής διδασκαλίας, είτε λέγεται ειδική αγωγή η οποία πάσχει βάναυσα και αυτήν τη στιγμή είμαστε σε μια τεράστια προσπάθεια να μπορέσουμε μέσα σε αυτό το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο να κάνουμε ως στόχο όλα τα σχολεία να είναι άριστα.
Τέλος ο Τάσος Κουράκης πρόσθεσε ότι θα συζητήσει την πρόταση του κ. Μαυρωτά για την επέκταση των Πειραματικών ή Πρότυπων σχολείων και σε άλλες πόλεις στη διαδικασία σύνταξης του νέου θεσμού των Πειραματικών σχολείων.
«Όπως σας είπα, είμαστε διατεθειμένοι αυτά να προκύψουν μέσα από τη μέγιστη δυνατή συναίνεση και το διάλογο με τις επιστημονικές ενώσεις, με τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες και όλους εκείνους, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Καλόγηρος Βασίλειος