Καμιά αναφορά δεν έγινε στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε με καθυστέρηση το Υπουργείο Παιδείας για τις σκέψεις ως προς το νέο σύστημα διορισμών που όμως αναφέρονται και στο δελτίο τύπου των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων και σε αυτό της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών ενώ και το news.gr έχει πληροφορίες ότι υπήρξε τοποθέτηση επάνω στο θέμα.
Το μόνο που αναφέρεται στο δελτίο Τύπου για το φλέγον θέμα του τρόπου διορισμού είναι ότι «ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών».
Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε το δελτίο τύπου σήμερα Σάββατο και ενώ είχαν μεσολαβήσει τρία δελτία τύπου παρατάξεων των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα στο δελτίο τύπου αναφέρεται ότι στη διάρκεια της πρώτης συνάντησης της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ με το ΔΣ της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία του συντονιστικού των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, που έγινε στις 26 Φεβρουαρίου, ο Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ, Αριστείδης Μπαλτάς και ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, διαβεβαίωσαν ότι θα κατατεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα και σε συνάρτηση με τις εργασίες της Βουλής Πολυνομοσχέδιο όπου θα περιλαμβάνονται άμεσες ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την τρέχουσα χρονιά.
Παράλληλα δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΠΑΙΘ για αναστολή των ρυθμίσεων που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να επανεξεταστούν ορισμένες από τις καταργήσεις που έγιναν με αποκλειστικά οικονομικά κριτήρια.
Στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
- Κατάργηση της Τράπεζα Θεμάτων.
- Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α' και Β' Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
- Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5).
- Αναστολή των σημερινών νομοθετικών ρυθμίσεων περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.
- Επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Παράλληλα, η ηγεσία του Υπουργείου καταβάλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.
- Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.
Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και τω όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Αναφορικά με αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος, η ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ κατέστησε σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν.
Καλόγηρος Βασίλειος