Με συμπλήρωση ωραρίου μονίμων και αναπληρωτών προβλέπεται να γίνει η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια της χώρας κατόπιν ενημέρωσης που είχε ο υπουργός Παιδείας από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Με συμπλήρωση ωραρίου θα πραγματοποιηθεί και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Γενικά Λύκεια ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια θα λειτουργήσει μέσω ΕΣΠΑ.
Να σημειώσουμε ότι το news.gr έχει γράψει ότι η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα ΕΠΑΛ θα πραγματοποιηθεί με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων μόνο για τα σχολεία του άξονα 1.
Στα πλαίσια της υποστήριξης των μαθητών το Υπουργείο σχεδιάζει και την Πρόσθετη Ηλεκτρονική Στήριξη, τη δημιουργία οργανωμένου συνόλου ψηφιακών μαθημάτων καθώς και την ανάπτυξη ηλεκτρονικής υποδομής με δυνατότητα παροχής υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου.
Όσον αφορά το «Κοινωνικό Φροντιστήριο» για το οποίο κατέθεσε ερώτηση ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Κεδίκογλου δεν έγινε συγκεκριμένη αναφορά, σε γραπτή απάντηση του υπουργού, και απλά αναφέρθηκε ότι το ΦΕΚ 2091 που παρέθεσε ο κ. Κεδίκογλου αφορούσε τα σχολικά έτη 2013 και 2014 ενώ για την κάλυψη δαπανών του σχολικού έτους 2014-15 έχει εκδοθεί το ΦΕΚ 3172 με θέμα «Προώθηση απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα έτους 2014-15».
Ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε ότι το έργο έτυχε της υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους που θα ωφελούνταν ενώ ταυτόχρονα έδειξαν μεγάλη ανταπόκριση και οι νέοι πτυχιούχοι καθηγητικών σχολών, των οποίων οι προοπτικές απασχόλησης και η δυνατότητα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένες στην παρούσα συγκυρία.
«Πράγματι, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ, αυτή η ηλικιακή ομάδα ( κάτω των 30 ετών) είναι αυτή που πλήττεται περισσότερο από την ανεργία, καθώς συχνά οι πτυχιούχοι αυτοί δεν έχουν καν τη δυνατότητα να αποκτήσουν την παραμικρή διδακτική εμπειρία» σημειώνει ο κ. Κεδίκογλου και αναφέρει ότι «γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε κρίθηκε ότι η επιλογή των ωφελούμενων του προγράμματος έπρεπε να γίνει από αυτήν την ομάδα και όχι από τους πίνακες αναπληρωτών».
«Ο δε σχεδιασμός του έργου είχε γίνει έγκαιρα, ώστε η υλοποίησή του να ξεκινήσει με την έναρξη του σχολικού έτους 2014-15», υπογραμμίζει ο κ. Κεδίκογλου και συνεχίζει δηλώνοντας ότι «παρά τα προφανή οφέλη του έργου και την υποστήριξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ και του ΟΑΕΔ η υλοποίησή του δεν έχει ξεκινήσει».
«Αναμένοντας κάποια εξέλιξη σχετικά, ακούσαμε πρόσφατα υπηρεσιακό παράγονται του Υπουργείου Παιδείας να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις ΕΣΠΑ για τη λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας τη νέα σχολική χρονιά 2014-15 και για το λόγο αυτό προωθείται η λειτουργία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» με προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ» ανέφερε στην γραπτή του ερώτηση ο κ. Κεδίκογλου.
Ο πρώην υφυπουργός Παιδείας απηύθυνε ερωτήσεις στον υπουργό Παιδείας δεδομένου ότι για την υλοποίηση του έργου αυτού αγωνιούν τόσο οι νέοι άνεργοι εκπαιδευτικοί όσο και οι οικογένειες που λόγω της οικονομικής κρίσης δεν μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους στην προετοιμασία τους στις τελευταίες τάξεις του λυκείου.
Τα δυο ερωτήματα ήταν τα ακόλουθα:
1. Προτίθεστε να προχωρήσετε στην υλοποίηση του έργου «Κοινωνικό Φροντιστήριο»; Αν ναι πότε σκοπεύετε να βγάλετε τη σχετική προκήρυξη προκειμένου να ξεκινήσει το έργο;
2. Σε περίπτωση που έχει ληφθεί απόφαση για τη μη πραγματοποίησή του ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε για τη στήριξη των νέων πτυχιούχων των καθηγητικών σχολών, των οποίων η επαγγελματική αποκατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη αλλά και των μαθητών φτωχών οικογενειών κατά την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Όπως γράψαμε στη γραπτή του απάντηση ο υπουργός Παιδείας δεν αναφέρθηκε στο πρόγραμμα του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» ως μέτρο ενίσχυσης των μαθητών αλλά παρουσίασε τα προγράμματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια και την Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης.
Καλόγηρος Βασίλειος