Εκπαιδευτικό άνοιγμα της Ελλάδας στην Κίνα

Την επέκταση της Μορφωτικής Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας για το χρονικό διάστημα 2015-18 πρότεινε ο υπουργός Παιδείας στον Κινέζο ομόλογό του, κατά τη συνάντηση που είχε μαζί του, ενώ, παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα νέα προπτυχιακά τμήματα σπουδών στην αγγλική γλώσσα, τα μεταπτυχιακά και τα θερινά σχολεία σε μια προσπάθεια προσέλκυσης Κινέζων φοιτητών.

Ιδιαίτερη σημασία απέδωσαν οι δύο πλευρές στην επικείμενη λειτουργία Τμήματος Ασιατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

Επίσης, ο υπουργός Παιδείας  ανακοίνωσε και την  έναρξη λειτουργίας δύο προπτυχιακών Τμημάτων Διοίκησης Τουρισμού στη Ρόδο και την Κρήτη στην αγγλική γλώσσα αλλά και την προετοιμασία αγγλόφωνου προπτυχιακού πρόγραμμα στις κλασικές σπουδές στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

Αναφέρθηκε επίσης στη λειτουργία ήδη υφισταμένων μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και θερινών σχολείων στην αγγλική γλώσσα και σημείωσε ότι όλα τα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι έτοιμα για κοινά προγράμματα ελληνικών και κινεζικών Πανεπιστημίων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και σε αντικείμενα, που θα συμφωνηθούν. Παράλληλα ο κ. Λοβέρδος  εισηγήθηκε την αναβάθμιση της συνεργασίας στους τομείς της Α/Θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Επιπλέον, δήλωσε ότι η ελληνική πλευρά είναι σύμφωνη με την αύξηση του αριθμού των υποτροφιών προς Κινέζους φοιτητές, ενώ, σε ό,τι αφορά τον EU –China High-Level People-to-People Dialogue, δεσμεύθηκε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να ξεκινήσει τη συνεργασία της με την Κίνα σε αυτό το θεσμικό πλαίσιο, και να αναλάβει ρόλο leader στο πρόγραμμα Erasmus+.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Παιδείας της Λ.Δ. Κίνας εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επικείμενη λειτουργία του Τμήματος Ασιατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, και δεσμεύθηκε για την υποστήριξή του καθώς επίσης και για την ενημέρωση των Κινέζων φοιτητών σχετικά με τα παρεχόμενα προγράμματα σπουδών στην αγγλική γλώσσα στην Ελλάδα.

Επιπλέον, πρότεινε την αύξηση των ανταλλαγών φοιτητών και Καθηγητών, την ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της εκμάθησης των δύο γλωσσών, καθώς και τη διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων των δύο χωρών, και υπογράμμισε τις δυνατότητες, που παρέχει το πλαίσιο της Ε.Ε., παράλληλα προς τη διμερή συνεργασία.

 

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την κοινή δέσμευση των δύο πλευρών  για την ενίσχυση της αμοιβαίως επωφελούς συνεργασίας και τη διεύρυνσή της σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος.

 

Καλόγηρος Βασίλειος