Έκρηξη γνώρισαν το 2014-15 τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής. Σε 16 ειδικότητες εκπαιδευτικών η αύξηση ανέρχεται στις 80,4 ποσοστιαίες μονάδες καθώς σε 815 ανέρχονται οι νέοι κάτοχοι μεταπτυχιακών. Αν προσθέσουμε και τα μεταπτυχιακά στις άλλες ειδικότητες πιθανόν ο συνολικός αριθμός των νέων μεταπτυχιακών να φθάνει τα 840-850.
Δεδομένου του γεγονότος ότι τα μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα δέχονται περιορισμένο αριθμό φοιτητών γίνεται αντιληπτό ότι τουλάχιστον 600-700 μεταπτυχιακά του 2014-15 προέρχονται από χώρες του εξωτερικού όπως είναι η Κύπρος, η Ιταλία, η Βουλγαρία κ.α. Με ένα μέσο κόστος διδάκτρων στα 6.000 ευρώ γίνεται αντιληπτό ότι περίπου 3.600.000 – 4.200.00 ευρώ έφυγαν από την Ελλάδα σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού ενώ τα ελληνικά Πανεπιστήμια αναζητούν οικονομικούς πόρους.
Η κατακόρυφη αύξηση των μεταπτυχιακών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι η κατοχή τους αυξάνει τις πιθανότητες εργασίας αν και για κάποιες ειδικότητες είναι πλέον τόσο μεγάλος ο αριθμός των κατόχων, πχ φιλόλογοι, όπου σύντομα θα απαιτείται διδακτορικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για δασκάλους και νηπιαγωγούς τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά καθώς πλέον προηγούνται οι πτυχιούχοι των τμημάτων Βόλου και Θεσσαλονίκης και ακολουθούν οι απόφοιτοι των τμημάτων γενικής παιδείας. Μάλιστα στους πτυχιούχους των τμημάτων Ειδικής Αγωγής τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά δεν δίνουν επιπρόσθετα μόρια αλλά η κατάταξη γίνεται αποκλειστικά με τα μόρια της προϋπηρεσίας.
Τέσσερα μόρια δίνουν τα μεταπτυχιακά στους πτυχιούχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στους δασκάλους και νηπιαγωγούς γενικής εκπαίδευσης.
Απόδειξη του ενδιαφέροντος για τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής αποτελεί ο αριθμός αιτήσεων για το μεταπτυχιακό του τμήματος Νηπιαγωγών στη Φλώρινα.
Ο όγκος των αιτήσεων που φθάνει τις 2.500 είναι τόσο μεγάλος που τα αποτελέσματα θα καθυστερήσουν να ανακοινωθούν σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε.
Παρά τις αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης τα μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή συνεχίζουν να αποτελούν μια από τις πρώτες επιλογές για τους εκπαιδευτικούς ειδικά για όσους ανήκουν σε ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ίσως τα ελληνικά ΑΕΙ να πρέπει να πραγματοποιήσουν περισσότερα μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή ή να αυξήσουν τον αριθμό των εισακτέων και παράλληλα να δώσουν τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως παρακολούθηση ώστε να προσελκύσουν τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που καταφεύγουν στη λύση του εξωτερικού.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
2013-14
|
2014-15
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
ΑΥΞΗΣΗ
|
1) ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
|
122
|
254
|
132
|
108%
|
2) ΔΑΣΚΑΛΟΙ
|
43
|
203
|
160
|
372%
|
3) ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
|
563
|
796
|
233
|
41,4%
|
4) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
|
50
|
153
|
103
|
206%
|
5) ΦΥΣΙΚΟΙ
|
25
|
56
|
31
|
124%
|
6) ΧΗΜΙΚΟΙ
|
4
|
10
|
6
|
150%
|
7) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
37
|
108
|
71
|
192%
|
8) ΒΙΟΛΟΓΟΙ
|
1
|
6
|
5
|
500%
|
9) ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
|
2
|
7
|
5
|
250%
|
10) ΓΕΩΠΟΝΟΙ
|
8
|
23
|
15
|
188%
|
11) ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ
|
19
|
33
|
14
|
74%
|
12) ΜΟΥΣΙΚΗΣ
|
14
|
19
|
5
|
35,7%
|
13) ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
|
86
|
113
|
27
|
31,4%
|
14) ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΙ
|
9
|
9
|
0
|
-
|
15) ΑΓΓΛΙΚΩΝ
|
26
|
31
|
5
|
19,23%
|
16) ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
4
|
7
|
3
|
75%
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
1013
|
1828
|
815
|
80,4%
|
Καλόγηρος Βασίλειος