«Η μεγάλη προσπάθεια μέσα στη σχολική χρονιά που διανύουμε είναι η διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών στη Α’ βάθμια και Β’ βάθμια Εκπαίδευση και 5.000 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Γεγονός που επιλύει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα».
Τα παραπάνω δήλωσε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υφυπουργός Παιδείας ενώ δήλωσε ότι η πολιτική ηγεσία επιθυμεί να προχωρήσει τις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού το συντομότερο δυνατό και με στοχευμένες παρεμβάσεις να προλάβει και να θεραπεύσει παθογένειες του συστήματος, κυρίως μέσα από μια διαρκή προσπάθεια επίλυσης των σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο κ. Δερμεντζόπουλος αναφέρθηκε και στον αγώνα που δόθηκε για τη λειτουργία των σχολείων καθώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες ανέρχονταν σε 150.000 και το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι 127.000 παραδεχόμενος την ύπαρξη των κενών. Χαρακτηριστικά ανέφερε:
Πρώτιστο χρέος μας ήταν να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από τις 11 Σεπτεμβρίου. Μέσα από συντονισμένες δράσεις, με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, με τη μείωση των αποσπάσεων σε φορείς στους απολύτως αναγκαίους αριθμούς και την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού και τις παράλληλες αναθέσεις, πετύχαμε να ανοίξουν όλα τα σχολεία. Με κενά όμως, τα οποία ακόμα και σήμερα συμπληρώνουμε. Η διαδικασία αποστολής αναπληρωτών εκπαιδευτικών συνεχίζεται και τα σχολεία μας λειτουργούν σήμερα ικανοποιητικά με τα λιγότερα δυνατά κενά και με συνεχή παρακολούθηση από εμάς της πορείας κάλυψής τους.
Ο Υφυπουργός παρουσίασε το έως τώρα έργο στο Υπουργείο Παιδείας λέγοντας ότι τα σχολεία διέθεταν στις 11 Σεπτεμβρίου πληρότητα σε βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή ενώ αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις για τη διόρθωση των αδυναμιών στον τρόπο προαγωγής των μαθητών και αποκάλυψε ότι δρομολογούνται βελτιώσεις στην Τράπεζα Θεμάτων. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι αυτή προχωρά κανονικά.
Ο κ. Δερμεντζόπουλος αναφέρθηκε και στις δράσεις που διενεργούνται στα πλαίσια του Κοινωνικού Σχολείου (Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού, bulling, ασφαλής πλοήγηση διαδίκτυο) ενώ τόνισε ότι προγραμματίζεται διαρκής διάλογος που θα αφορά σε αλλαγές στο πιο σημαντικό και ευαίσθητο κομμάτι της Παιδείας την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στους συνδικαλιστικούς φορείς των εκπαιδευτικών λέγοντας:
Δίπλα μας έχουμε όμως και τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τις ομοσπονδίες της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ, της ΟΙΕΛΕ, τους οποίους θεωρούμε συνεργάτες μας και όχι ανταγωνιστές ή αντιπάλους. Βρισκόμαστε σε διαρκή διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς φορείς, άλλες φορές με διαφωνία και άλλες φορές με συμφωνία, αλλά πάντοτε πιστεύοντας ότι ο γόνιμος διάλογος και η ειλικρινής διάθεση συνεργασίας μας με αυτούς, μπορούν να βελτιώσουν τα σχολεία, αλλά και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, που και τα δύο αποτελούν κοινό μας στόχο.
Τέλος ο κ. Δερμεντζόπουλος αναφέρθηκε ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η ενίσχυση και η επέκταση των πρότυπων-πειραματικών σχολείων, των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων καθώς και η ενίσχυση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Τέλος αναφορά έγινε και στα δυο νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας για τα οποία ο Υφυπουργός δήλωσε ότι «καταθέσαμε και τίθεται σε συζήτηση στη Βουλή σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Έρευνας και της Τεχνολογίας στη Χώρα μας. Επίσης, πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση που θα αφορά έναν ευαίσθητο τομέα της Εκπαίδευσης, την Ειδική Αγωγή».
Καλόγηρος Βασίλειος