9 με 17 Οκτωβρίου θα γίνουν οι αιτήσεις για τις μετεγγραφές σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κατά την επίσκεψή του στο Άγιο Όρος. Με βάση πληροφορίες μας η διαδικασία θα είναι ηλεκτρονική καθώς οι φοιτητές θα κληθούν να καταθέσουν αίτηση μέσω ειδικής πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας.
Αφού οι φοιτητές ολοκληρώνουν την υποβολή της αίτησή τους αναμένεται να κληθούν από τα Τμήματα στα οποία επιθυμούν να μεταφέρουν τη θέση τους ώστε να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος των δικαιολογητικών. Σύμφωνα με σχέδιο Υπουργικής Απόφασης που δημοσιεύσαμε πιθανόν να δίνεται προθεσμία 8 ημερών για την υποβολή των δικαιολογητικών.
Στο εν λόγω σχέδιο της Υ.Α αναφερόταν ότι τα τμήματα πρέπει μέσα σε 20 μέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων να ολοκληρώσουν τους ελέγχους.
Αν ισχύσουν τα πιο πάνω χρονοδιαγράμματα πιθανόν οι μετεγγραφές να ανακοινωθούν τους μήνες Δεκέμβριο με Ιανουάριο γεγονός στο οποίο συνηγορούν και δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κατά το παρελθόν.
Από το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης που έχουμε στη διάθεσή μας δημοσιεύουμε τα όσα αναφέρονται σε αυτό για τη διαδικασία υποβολής και τους ελέγχους των δικαιολογητικών. Τονίζουμε ότι πρόκειται για σχέδιο και όχι για την τελική Υπουργική Απόφαση οπότε και ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες αλλαγές.
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων (σχέδιο Υ.Α)
1. Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει την εγγραφή τους στο Τμήμα εισαγωγής τους, καλούνται, από έως Οκτωβρίου 2014, να υποβάλουν αίτηση μεταφοράς θέσης εισαγωγής μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Διεύθυνσης Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Προκειμένου να προβούν στην ανωτέρω ηλεκτρονική υποβολή, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να ταυτοποιηθούν σε μία από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας προσκομίζοντας το δελτίο της Αστυνομικής τους ταυτότητας ή το διαβατήριό τους ώστε να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας με τον οποίο θα υποβάλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση.
3. Οι αιτούντες συνδέονται, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική εφαρμογή και χρησιμοποιώντας τον 8-ψήφιο κωδικό εξετάσεων και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας που έλαβαν, υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση. Η αίτηση αυτή επέχει και θέση υπεύθυνης δήλωσης κατά την έννοια και με τις συνέπειες του ν. 1599/1986 (Α΄ 75), για την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει.
4. Ο αιτών έχει δικαίωμα υποβολής μίας (1) και μόνο ηλεκτρονικής αίτησης. Στην περίπτωση που βρεθούν περισσότερες από μία αιτήσεις, ο αιτών χάνει το δικαίωμα μεταφοράς θέσης και οι αιτήσεις του διαγράφονται από το ηλεκτρονικό σύστημα.
5. Ο αιτών δηλώνει τα ακόλουθα:
α) Την κατηγορία στην οποία ανήκει.
β) Την προτίμησή του για την αντίστοιχη Σχολή/Τμήμα που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσεως εισαγωγής του ή αν πρόκειται για περισσότερες από μια αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα ανά Περιφέρεια την σειρά προτίμησης σε όλες αυτές.
γ) Τέλος, συμπληρώνει το τηλέφωνό του, την πλήρη ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνσή του.
6. Ο αιτών τη μεταφορά θέσης έχει τη δυνατότητα προσωρινής αποθήκευσης της αίτησής του, προκειμένου να ελέγξει την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση οριστικοποιείται με την επιλογή «υποβολή αίτησης». Χωρίς την οριστική υποβολή της αίτησης δεν χορηγείται αριθμός πρωτοκόλλου και η ηλεκτρονική αίτηση είναι άκυρη.
7. Με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής υποβολής, οι αιτούντες οφείλουν να εκτυπώσουν την αίτησή τους, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου που έλαβε και αποδέχονται να προσκομίσουν, στο Ίδρυμα υποδοχής τους, τα δικαιολογητικά που θα αποδεικνύουν τα όσα δήλωσαν.
Έλεγχος των δικαιολογητικών (σχέδιο Υ.Α)
1. Οι πίνακες των αιτουμένων τη μεταφορά θέσης αποστέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τις Σχολές ή Τμήματα / Εισαγωγικές Κατευθύνσεις /Προγράμματα Σπουδών υποδοχής, ανά κατηγορία. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που τα τμήματα παραλάβουν τους πίνακες των αιτουμένων τη μεταφορά θέσης, υποχρεούνται να ανακοινώσουν τις ημερομηνίες εντός των οποίων θα δεχθούν τα δικαιολογητικά των ενδιαφερομένων. Η διάρκεια υποβολής των δικαιολογητικών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις οκτώ (8) ημέρες.
2. Οι Γραμματείες των Τμημάτων υποδοχής, αφού παραλάβουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, προβαίνουν σε αυτεπάγγελτη αναζήτηση του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης των δικαιούχων.
3. Με απόφαση του Προέδρου/Προϊσταμένου του Τμήματος, συστήνεται μη αμειβόμενη τριμελής Επιτροπή, τα μέλη της οποίας προέρχονται από το διδακτικό ή το διοικητικό προσωπικό, με σκοπό τον έλεγχο των δικαιολογητικών. Η Επιτροπή οφείλει να ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών εντός είκοσι (20) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
4. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ανακοίνωση των αποφάσεων της Γενικών Συνελεύσεων του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α. και οι Γραμματείες, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την εγγραφή των δικαιούχων, ζητούν από αυτούς να δηλώσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης διαγραφής τους από το Τμήμα προέλευσης και παράλληλα ζητούν από τη Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης την υπηρεσιακή αποστολή του φακέλου, όπου περιλαμβάνεται και βεβαίωση διαγραφής τους.
5. Οι μεταφερόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του ν. 4115/2013 (Α΄ 24).
Καλόγηρος Βασίλειος