"Πόλεμος" ανακοινώσεων έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις Ενώσεις Πληροφορικών και Ελλήνων Χημικών με αφορμή το μάθημα της Πληροφορικής. Και οι δυο Ενώσεις καταγγέλλουν συντεχνιακά συμφέροντα.
Οι μεν καθηγητές της Πληροφορικής για τον εξοβελισμό του μαθήματός τους και οι καθηγητές της Χημείας για την υποβάθμιση του δικού τους μαθήματος. Και οι δυο Ενώσεις προβάλλουν σειρά επιχειρημάτων για να τεκμηριώσουν τις θέσεις τους ορισμένα εξ αυτών παρουσιάζονται στη συνέχεια του άρθρου.
Συγκεκριμένα, η Ένωση Πληροφορικών παρουσιάζει αριθμητικά δεδομένα σύμφωνα με τα οποία 35 τμήματα Πληροφορικής αριθμεί το 2ο και 4ο ενώ άλλα 90 έχουν αρκετά μαθήματα Πληροφορικής-Προγραμματισμού στο βασικό τους πρόγραμμα. 125 τμήματα σε σύνολο 225, δηλαδή ποσοστό μεγαλύτερο του 50% απαιτούν γνώσεις Πληροφορικής και αυτό είναι ένα από τα επιχειρήματα που αποδεικνύει ότι η διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος είναι αναγκαιότητα και όχι επιλογή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτική, όπως ενημέρωσαν το news.gr κύκλοι του Υπουργείου Παιδείας, έχει γνωμοδοτήσει υπέρ της επαναφοράς του μαθήματος της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα προκαλώντας την αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας κάνει λόγο για ισχυρά συντεχνιακά συμφέροντα τα οποία προσπαθούν να απαξιώσουν την Πληροφορική και λειτουργώντας με καθαρά συντεχνιακές λογικές πιέζουν παρασκηνιακά, εδώ και πολλά χρόνια, για να εξοβελίσουν την Πληροφορική από την Β/θμια εκπαίδευση.
"Τα αποτελέσματα είναι εμφανή αφού έχουν διοριστεί εκπαιδευτικοί Πληροφορικής χωρίς βασικό πτυχίο στην Πληροφορική (σε καμία άλλη ειδικότητα δεν έγινε αυτό), η πληροφορική διδάσκεται μόνο 1 ώρα/εβδομάδα στα Γυμνάσια, ανατίθενται μαθήματα Πληροφορικής σε άλλους κλάδους (αναθέσεις μαθημάτων), υποβαθμίζονται τα εργαστηριακά μαθήματα στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και πρόσφατα, όπως ήδη αναφέραμε, αφαιρέθηκαν ώρες Πληροφορικής από τα ΓΕΛ καθώς και το Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Πληροφορικής (μετά από 14 χρόνια)", υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Πληροφορικών.
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας τονίζει μεταξύ των άλλων ότι η πληροφορική δεν είναι απλώς τα "νέα μαθηματικά", όπως είχε πει ο σπουδαίος παιδαγωγός Seymour Papert, αλλά είναι η "νέα γλώσσα" που οφείλουν να ξέρουν όλοι για να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τα πανίσχυρα εργαλεία που έχουν στην διάθεσή τους, τους υπολογιστές. Η ανάδειξη των μεγάλων ιδεών της Πληροφορικής αποτελεί επείγουσα εκπαιδευτική προτεραιότητα των προηγμένων κρατών.
Με αφορμή της επαναφορά της Πληροφορικής στις πανελλαδικές φαίνεται ότι έχει ξεσπάσει πόλεμος αφού η Ένωση Χημικών Ελλάδας με τη σειρά της υποστηρίζει ότι ο Υπουργός Παιδείας εξυπηρετεί μονομερώς τα συντεχνιακά συμφέροντα των καθηγητών Πληροφορικής χωρίς να δώσει τη δυνατότητα στην ΕΕΧ να καταθέσει τις προτάσεις και τις ενστάσεις της.
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών υποστηρίζει ότι ο κ. Λοβέρδος δεν έχει λάβει υπόψη του τις έγγραφες διαμαρτυρίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων και Σχολών καθώς και 220 Πανεπιστημιακών δασκάλων, οι οποίες αναφέρονται στις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν από την εισαγωγή των φοιτητών με ελλιπείς γνώσεις Χημείας και στην πράξη δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξαφάνιση της Χημείας από το Επιστημονικό Πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.
Η ΕΕΧ δεν παραλείπει να σχολιάσει το γεγονός ότι η δημιουργία 6 Επιστημονικών Πεδίων και η παράλληλη λειτουργία τους θα δυσχεράνει τη λειτουργία σχολείων απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών διότι ο αριθμός των απαιτούμενων καθηγητών θα είναι μεγαλύτερος από τους μαθητές ενώ υποστηρίζει μεταξύ των άλλων ότι θα αυξηθεί το κόστος λειτουργίας καθώς θα απαιτηθούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί καθώς και αίθουσες διδασκαλίας.
Η ΕΕΧ καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις του Υπουργού Παιδείας και του περιβάλλοντός του και καλεί τους Επιστήμονες και τους Βουλευτές που ενδιαφέρονται για το μετασχηματισμού του πελατειακού κράτους σε αξιοκρατικό να στηρίξουν τις προσπάθειες της Ένωσης για την ανατροπή των σχεδιασμών του Υπουργού και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με επιχειρήματα στο φως και όχι με κλειστά γραφεία.
Ο πόλεμος που δίνουν οι δυο Ενώσεις των καθηγητών θα έχει ως "έπαθλο" περισσότερες ώρες διδασκαλίας και εξασφάλιση των εκπαιδευτικών από ενδεχόμενες μετακινήσεις για την κάλυψη του ωραρίου τους.
Ο υπουργός Παιδείας αναμένεται σήμερα να κάνει ανακοινώσεις για την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως άλλωστε δήλωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο STAR, όποτε θα ξεκαθαρίσει και το όλο ζήτημα που έχει προκύψει.
Καλόγηρος Βασίλειος