Οι νέες σχολικές μονάδες που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις έχουν ενιαία και πιο αποτελεσματική διοίκηση, ενώ η οργανικότητά τους, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι για πρώτη φορά ιδιαίτερα αυξημένη, καθώς τέθηκαν σε εφαρμογή οι νόμοι 4115/2013 και 4152/2013, βάσει των οποίων τα Δημοτικά σχολεία μπορούν να έχουν οργανικότητα μεγαλύτερη του δωδεκαθέσιου και τα Νηπιαγωγεία μεγαλύτερη του διθέσιου.
Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες καταργήθηκαν, είχαν πολύ μικρό αριθμό μαθητών ή ήταν σε αναστολή λειτουργίας λόγω έλλειψης μαθητών.
Τα παραπάνω αναφέρει σε γραπτή του απάντηση που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας ενώ μεταξύ των άλλων κάνει γνωστό ότι ο αριθμός των νηπίων, ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία, ορίζεται στα 25 νήπια ανά Νηπιαγωγό.
Όσον αφορά τα δημοτικά σχολεία η οργανικότητά τους προσδιορίζεται από την αναλογία 15 μαθητών προς 1 δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια και για τα λοιπά 25 μαθητών προς 1 δάσκαλο.
Παράλληλα, γίνεται γνωστό ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις και σύμφωνα με το ΦΕΚ 2451, τ.Β’, δύναται σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο αριθμός των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και των νηπίων στα νηπιαγωγεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό.
Καλόγηρος Βασίλειος