Τη δέσμευσή του για άμεση αλλαγή στο Πειθαρχικό Δίκαιο των εκπαιδευτικών και τη θεραπεία της διάταξης που προβλέπει αδιακρίτως τη θέση σε αυτοδίκαιη αργία, εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Α. Λοβέρδος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Γιάννη Αμανατίδη κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις».
Παράλληλα, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προχώρησε το βράδυ της Τετάρτης σε έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις και επισημάνσεις του βουλευτή αναφορικά με την αναστάτωση που επικρατεί στα σχολεία για την υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου και την κάλυψη των κενών στο πρωινό πρόγραμμα.
Ειδικότερα, ο κ. Λοβέρδος, απαντώντας στον κ. Αμανατίδη, αναγνώρισε την αναγκαιότητα αλλαγής του πειθαρχικού δικαίου που αφορά στους εκπαιδευτικούς, ανακοινώνοντας την ανάθεση της επεξεργασίας του θέματος σε ομάδα νομικών συμβούλων του Υ.ΠΑΙ.Θ., ώστε να γίνει διάκριση μεταξύ των πειθαρχικών αδικημάτων που με βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, οδηγώντας σε πολλές περιπτώσεις αδίκως εκπαιδευτικούς σε αυτοδίκαιη αργία. Μάλιστα, δεσμεύτηκε η τροποποίηση του νομικού πλαισίου να γίνει άμεσα σε επόμενο σχέδιο νόμου της αρμοδιότητάς του.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα των θέσεων σε αυτοδίκαιη αργία εκπαιδευτικών με προσχηματικό κατηγορητήριο στη βάση του νέου Πειθαρχικού Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων και ιδιαίτερα της ασαφούς και πολλαπλά ερμηνευόμενης διάταξης για "ανάρμοστη συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας", έχει επανειλημμένως τεθεί στην ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ερωτήσεις και άλλες παρεμβάσεις, με αφορμή πολλαπλά κρούσματα που έχουν σημειωθεί ανά την επικράτεια.
Παραθέτουμε απόσπασμα από τα όσα δήλωσε ο κ. Λοβέρδος στην Ολομέλεια της Βουλής για το πειθαρχικό:
“Πρέπει να δούμε λιγάκι το πειθαρχικό των εκπαιδευτικών. Είναι απολύτως αναγκαίο να το κάνουμε αυτό. Εδώ και ενάμιση, περίπου, μήνα έχω αναθέσει σε δύο νομικούς συμβούλους στο Υπουργείο να επιχειρήσουν τη διάκριση εκείνων των πειθαρχικών αδικημάτων, που καλά κάνουν και θέτουν το δημόσιο υπάλληλο σε αργία, και εκείνων που αδίκως οδηγούν σε θέση σε αργία. Άλλο είναι ένας φίλερις άνθρωπος, που κάθε μέρα τσακώνεται στο χώρο της δουλειάς του με τους μαθητές του ή στο δρόμο, και άλλο ένας που είπε μία κουβέντα επειδή καθυβρίστηκε. Και οι δύο έχουν την ίδια μεταχείριση. Πρέπει να βάλουμε μία τομή. Δεν είναι εύκολη νομική δουλειά. Είναι πολύ δύσκολη νομική δουλειά. Πρέπει, όμως, να τη φέρουμε σε πέρας και όχι αργά. Σε ένα, δηλαδή, από τα επόμενα –ή στο επόμενο ή στο μεθεπόμενο- σχέδια νόμου πρέπει αυτό να το έχουμε τελειώσει. Έχετε απόλυτο δίκιο. Είστε εκπαιδευτικός και το ξέρετε αυτό”.