Στους 25 μαθητές ανά τμήμα είναι το όριο των μαθητών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας σε γραπτή του απάντηση που διαβίβασε στη Βουλή μετά από σχετική ερώτηση. Ωστόσο το όριο των 25 μαθητών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να υπερβαίνεται κατά 10% την πιο πάνω αναλογία σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Θυμίζουμε ότι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το όριο των μαθητών , συγκριτικά με την πρωτοβάθμια είναι ελαφρά αυξημένο και ανέρχεται στους 27 μαθητές ενώ ισχύει και εδώ η προσαύξηση κατά 10% σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στις συγχωνεύσεις των σχολείων για το σχολικό έτος 2014-15 υπογραμμίζοντας ότι πραγματοποιήθηκαν αφού ελήφθησαν υπόψη οι κτιριακές υποδομές, η χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των σχολείων, οι καιρικές συνθήκες και η ιδιομορφία του γεωγραφικού ανάγλυφου. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα και είναι συστεγαζόμενες. Οι νέες σχολικές μονάδες που προκύπτουν έχουν ενιαία διοίκηση ενώ η οργανικότητά τους, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι για πρώτη φορά ιδιαίτερα αυξημένη, καθώς τέθηκαν σε εφαρμογή οι νόμοι 4115/13 και 4152/13 βάσει των οποίων τα δημοτικά μπορούν να έχουν οργανικότητα μεγαλύτερη του 12/θέσιου και τα νηπιαγωγεία μεγαλύτερη του 2/θέσιου.
Μεταξύ των άλλων ο κ. Λοβέρδος τοποθετήθηκε και για την Τράπεζα Θεμάτων για την οποία υποστήριξε ότι η εφαρμογή της στις εξετάσεις αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων και αφετέρου στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα. Ως εκ τούτου, υπογραμμίζει ο κ. Λοβέρδος, η «Τράπεζα Θεμάτων» αποτελεί εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πράγμα που είναι προς όφελος των μαθητών.
Παράλληλα ο Υπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι δεν εισήχθησαν νέες απαιτήσεις για τους μαθητές ενώ αναφορά κάνει και στη μείωση της ύλης που σε συνδυασμό με την εφαρμογή της Τράπεζας βοήθησε ώστε να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά και να μην υπάρχει μονομερής προσοχή δε δυο ή τρία μαθήματα σε βάρος της ολοκληρωμένης μόρφωσης των μαθητών. Ο Υπουργός Παιδείας δεν παραλείπει να τονίσει ότι τη φετινή χρονιά ο αριθμός των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση του 10 ήταν μικρότερος από την προηγούμενη χρονιά που δεν εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων.
Όσον αφορά τη στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής ο Υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι η στελέχωσή τους για το 2014-15 θα εξαρτηθεί από τη ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου της Ειδικής Εκπαίδευσης και από τις διαθέσιμες πιστώσεις.