“Όχι” στη διεύρυνση των αναθέσεων από τους εκπαιδευτικούς

Έντονη είναι η αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πληροφορία ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν μαθήματα και πέρα από το γνωστικό τους αντικείμενο. 

Στο θέμα της διεύρυνσης των αναθέσεων αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΪ, ως ένα μέτρο για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών. «Υπάρχουν πεπερασμένα όρια ακόμα και στον αριθμό των αναπληρωτών και γι αυτό θα ζητήσουμε  από τους δασκάλους και τους καθηγητές κυρίως από τους δεύτερους  να διδάσκουν και τα παραπλήσια μαθήματα στην ειδικότητά τους ως κύριο καθήκον τους» δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας.

Η ΠΕΑΔ σε ανακοίνωσή της που προηγήθηκε των δηλώσεων του κ. Λοβέρδου,  τονίζει ότι ο αρμόδιος  σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας υπεραμύνθηκε της πρότασης υποστηρίζοντας ότι  θα μπορεί ένας εκπαιδευτικός με σεμινάρια να αποκτά και άλλη ειδικότητα. Για παράδειγμα ο φιλόλογος να κάνει σεμινάρια να διδάξει γεωγραφία. 

 Με αφορμή την παραπάνω δήλωση η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας  εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού, ο οποίος θα οδηγήσει στην υποβάθμιση όλων των γνωστικών αντικειμένων. 

«Ας θυμηθούμε τη φάμπρικα διορισμών στο εγγύτερο παρελθόν όπου εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας με σεμινάριο 400 ωρών μπορούσε να γίνει καθηγητής πληροφορικής χωρίς να κατέχει πτυχίο πληροφορικής» τονίζει η ΠΕΑΔ ενώ μεταξύ των άλλων υποστηρίζει « ότι είναι αντιεπιστημονική και αδιανόητη την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου το οποίο θυσιάζει στη μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος τη διδακτική προσφορά των μαθημάτων από καταρτισμένους επιστήμονες που κατέχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα».

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας συνεχίζει υπογραμμίζοντας ότι ενδεχόμενη απόφαση του Υπουργείου σε διεύρυνση των αναθέσεων  συμπυκνώνει την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο Γνωστικό Αντικείμενο , στους επιστήμονες που η ίδια εκπαιδεύει, αλλά και το σύστημα που η ίδια έχει ορίσει για την πρόσληψη των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση.

«Τα θέματα των δεύτερων αναθέσεων είναι άκρως επιστημονικά θέματα και μόνο με αυτόν τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζονται» τονίζει η ΠΕΑΔ ενώ διατείνεται ότι σε εποχές οικονομικής και ηθικής κρίσης ,όπως η σημερινή, επιβάλλεται η σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων  για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας μας.Η θωράκιση της νέας γενιάς με άριστο και εξειδικευμένο γνωσιολογικό υπόβαθρο που ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της ζωής και της αγοράς εργασίας αποτελούν το καλύτερο εχέγγυο για το μέλλον της πατρίδας μας.

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας κλείνει την ανακοίνωσή της αναφέροντας ότι» η παιδεία του τόπου αποτελεί ασφαλώς την καλύτερη επένδυση για το αύριο και γι αυτό η Πολιτεία δεν πρέπει να  φείδεται   ούτε κόπων ούτε χρημάτων – στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της -  προκειμένου να συνεχίσει να συμβάλλει στην ευόδωση των στόχων της».

 

Καλόγηρος Βασίλειος