Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι το μάθημα της Ιστορίας θα πρέπει να διδάσκεται μόνο από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ02-Φιλόλογοι υπενθυμίζεται ότι γνωστοί πρακτικοί λόγοι επέβαλαν εδώ και δεκαετίες για την εύρυθμη εφαρμογή του προγράμματος το μάθημα να διδάσκεται σε δεύτερη ανάθεση και από εκπαιδευτικούς συγγενών ειδικοτήτων, οι οποίοι έχουν διδαχθεί είτε ελληνική είτε ευρωπαϊκή ιστορία και κατέχουν σε σημαντικό βαθμό τις απαραίτητες γνώσεις και τη σχετική διδακτική μεθοδολογία.
Τα παραπάνω αναφέρει σε απάντηση του σε σχετική ερώτηση για το μάθημα της ιστορίας ο Υπουργός Παιδείας. Ο κ. Λοβέρδος τονίζει ότι θα ήταν ευκταίο να αρθούν τα πάσης φύσεως πρακτικά εμπόδια, ώστε το μάθημα να διδάσκεται αποκλειστικά από αποφοίτους των Ιστορικών Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών και ήδη το ΙΕΠ έχει εισηγηθεί να μη διδάσκεται η Ιστορία ως Β ανάθεση από ειδικότητες ξένων γλωσσών, εφόσον δεν έχουν διδαχθεί Ελληνική Ιστορία.
Η πολιτεία, τονίζει ο κ. Λοβέρδος, αναγνωρίζει τη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας για την εθνική και πολιτιστική αυτογνωσία των νέων και για τον λόγο αυτό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του και του χρησιμοποιούμενου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και για την εισαγωγή καινοτομιών, που συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμισή του. Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκόμενης ιστορικής ύλης, η μελέτη ιστορικών πηγών, οι ερευνητικές εργασίες, οι επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και τόπους ιστορικής μνήμης, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις με ιστορικά θέματα, η βιωματική ιστορική γνώση, οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες ιστορικού περιεχομένου στα σχολεία, η επίσκεψη ιστοσελίδων με ιστορικό οπτικοακουστικό υλικό είναι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια στο σχολείο και υπόσχονται ευοίωνες προοπτικές για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος και για την ποιοτική αναβάθμιση εν γένει των ιστορικών σπουδών στη χώρα.
Μεταξύ των άλλων αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργού Παιδείας ότι το μάθημα της Ιστορίας Γ Γυμνασίου θα διδάσκεται από το σχολικό έτος 2015-16 δύο ώρες αντί τριών που προέβλεπε το παλιό ωρολόγιο πρόγραμμα, μείωση που δε θα δημιουργήσει ιδιαίτερα διδακτικά και μαθησιακά προβλήματα. Άλλωστε η απώλεια μιας ώρας αντισταθμίζεται ως ένα βαθμό από την προσθήκη του μαθήματος "Βιωματικές Δράσεις – Συνθετικές Εργασίες" στο πλαίσιο του οποίου μεταξύ των άλλων ερευνώνται και παρουσιάζονται θέματα Τοπικής Ιστορίας.
Ο Υπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε και για το μάθημα "Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία" Γενικής Παιδείας Γ τάξης ΓΕΛ αναφέροντας ότι για το σχολικό έτος 2014-15 θα χρησιμοποιηθεί το βιβλίο "Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιος" ενώ τόνισε ότι αναμένεται εγκύκλιος με τις οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων του Γενικού Λυκείου.
Ως προς τη διδασκαλία του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ τάξη ΓΕΛ ο Υπουργός ενημερώνει με την απάντησή του ότι το εν λόγω κείμενο θα διδάσκεται μόνο στους μαθητές που θα επιλέξουν την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών και όχι σε όλους. "Η δοκιμή της μονόωρης κατά εβδομάδα διδασκαλίας του κειμένου τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο των μαθημάτων Γενικής Παιδείας δεν δικαίωσε τις προσδοκίες των φιλολόγων αλλά είχε ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της διδασκαλίας του, καθώς απευθυνόταν σε μαθητές όλων των κατευθύνσεων , οι οποίοι δεν διέθεταν το απαραίτητο ενδιαφέρον. Με το περιεχόμενο, ωστόσο, του κειμένου αυτού οι μαθητές μπορούν να έλθουν σε επαφή στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, που έχει εισαχθεί από φέτος στο Λύκειο", τονίζει στην απάντησή του ο κ. Λοβέρδος.
Καλόγηρος Βασίλειος