Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης τροποποιήθηκε η υπ’ αρ. οικ. 2/13917/0022/17−2−2012 (ΦΕΚ 414 Β΄) Κ.Υ.Α. για τον καθορισμό αποδοχών του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα στο τέλος της παρ. 2 του διατακτικού της υπ’ αριθμ. 2/13917/0022/17−2−2012 (ΦΕΚ 414 Β΄) κ.υ.α. προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου προϋπηρεσίας πραγματοποιείται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των οικείων φορέων και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ανατρέχουν στην ημερομηνία υποβολής της αίτησης αναγνώρισης, συνοδευόμενης από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Επιπλέον, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών.
Όσον αφορά το ΦΕΚ 414 αναφέρονται τα ακόλουθα:
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. καθώς και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί λαμβάνουν το βασικό μισθό που αντιστοιχεί στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 12 και 13 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226Α). Στα άρθρα αυτά ορίζονται η μισθολογική εξέλιξη και ο βασικός μισθός.
2. Για τη μισθολογική εξέλιξη του ανωτέρω προσωπικού στα Μ.Κ. του άρθρου 12 του ανωτέρω νόμου, λαμβάνεται υπόψη χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου.
Στο άρθρο 6 παράγραφο 4 του ν4024/2011 αναφέρεται ότι οι κάτοχοι αναγνωρισμένου διδακτορικού διπλώματος συναφούς με το αντικείμενο κατατάσσονται στο βαθμό Δ. Οι κάτοχοι αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού ετήσιας διάρκειας, συναφούς με το αντικείμενο, κατατάσσονται στο βαθμό Ε.
3. Πέραν του βασικού μισθού, οι ανωτέρω δικαιούνται τα επιδόματα και τις παροχές, που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 17 και 20, του Ν. 4024/2011 όπου και γίνεται αναφορά σε διάφορα επιδόματα που δικαιούνται οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου
Καταργούνται μισθολογικά τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά;
Με βάση το νόμο 4024/2011 το μεταπτυχιακό προσέθετε 2 χρόνια υπηρεσίας και το διδακτορικό 6 χρόνια υπηρεσίας όχι μόνο στους μόνιμους αλλά και στους υπαλλήλους ορισμένου χρόνου όπως είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ωστόσο με τη νέα ΚΥΑ αναφέρεται ότι οι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών.
Άρα για να δοθούν τα πλασματικά χρόνια για κάθε τίτλο και το ανάλογο μισθολογικό κλιμάκιο θα πρέπει το μεταπτυχιακό και διδακτορικό να αποτελούν τυπικό προσόν για την πρόσληψη των αναπληρωτών. Για τους περισσότερους αναπληρωτές το τυπικό προσόν πρόσληψης είναι το πτυχίο και όχι το μεταπτυχιακό. Το γεγονός αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν θα αναγνωρίζονται μισθολογικά τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
Τι υποστηρίζει αιρετός του ΑΠΥΣΔΕ Ανατ. Μακεδονίας - Θράκης
Ωστόσο ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης κ. Δεμερδεσλής υποστηρίζει, στην ιστοσελίδα της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Έβρου, ότι η ΚΥΑ που στην ουσία καταργεί μισθολογικά τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά στους αναπληρωτές δε μπορεί να εφαρμοστεί καθώς μεταξύ των άλλων υπάρχει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 15/2010.
Επίσης ο αιρετός τονίζει ότι η ΚΥΑ αναφέρεται σε όσους απασχολούνται: με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολούνται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Πλην όμως ΔΕΝ έχουν όλοι τις ίδιες προϋποθέσεις πρόσληψης.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται από πίνακες που έχουν κλείσει το 2010 ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ-ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΥΠΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ!! (ν. 3848/2010, άρθρα 3,5 και 9 παρ.2) (Για τους πίνακες αναπληρωτών: http://e-aitisi.sch.gr/)
Τι αναφέρει η γνωμοδότηση
Η εν λόγω γνωμοδότηση εκδόθηκε μετά από σχετικό ερώτημα για την αναγνώριση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ορθοδοντικού. Ο ορθοδοντικός κατέθεσε τον τίτλο και την εργασία του στην υπηρεσία του και το Υπηρεσιακό Συμβούλιο απέρριψε το αίτημα αναγνώρισης καθώς έκρινε ότι δεν υπάρχει συνάφεια. Το ΝΣΚ μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι υπάρχουν δυο κριτήρια για την αναγνώριση της συνάφειας. Αυτά είναι η προκήρυξη με την οποία προσελήφθη ο υπάλληλος και η υπηρεσία στην οποία είναι τοποθετημένος. Από τα δυο αυτά κριτήρια προκύπτουν τα ουσιώδη δεδομένα τα οποία προσδιορίζουν την απασχόληση και τα προσόντα του υπαλλήλου. Σύμφωνα με το ΝΣΚ το Υπηρεσιακό Συμβούλιο είναι αρμόδιο να αποφασίσει για τη συνάφεια ή μη του περιεχομένου του μεταπτυχιακού με τις αρμοδιότητες του υπαλλήλου.
Καλόγηρος Βασίλειος