Διαφωνεί η ΟΛΜΕ με την πρόθεση του Υπουργού Παιδείας για την επιμήκυνση του σχολικού έτους όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωσή της. Μάλιστα η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι «ο κύριος Αρβανιτόπουλος συγχέει σκόπιμα δύο διαφορετικές έννοιες, το σχολικό έτος και το διδακτικό, και παίζει κυριολεκτικά με τις λέξεις, θέλοντας προφανώς να δημιουργήσει εντυπώσεις» ενώ θεωρεί το ενδιαφέρον του Υπουργού «υποκριτικό».
Όσον αφορά την πρόθεση για την επιμήκυνση του σχολικού αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι «τόσο η διάρκεια του σχολικού έτους όσο και η διάρκεια των σχολικών διακοπών και αργιών στην Ελλάδα ακολουθούν τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Διαφέρει μόνο το χρονικό σημείο των διακοπών των μαθημάτων που εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα που ισχύουν σε κάθε χώρα.
Επίσης η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, που δεν διαφέρει σημαντικά από ό,τι παρατηρείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, εμφανίζεται μικρότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πραγματικά, τέσσερις έως έξι εβδομάδες του σχολικού έτους σπαταλώνται για τη διεξαγωγή των κάθε είδους εξετάσεων, το κόστος των οποίων για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά έχει δραματικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και στην ψυχική τους ευεξία»
Για να τεκμηριώσει τις θέσεις της η ΟΛΜΕ επικαλείται και σχετική μελέτη που βασίστηκε στα επίσημα στοιχεία (στοιχεία του ευρωπαϊκού δικτύου για την εκπαίδευση «Ευρυδίκη», μελέτη για την Οργάνωση του Σχολικού Χρόνου στην Ευρώπη, σχ. Έτος 2011-12) διαπιστώνονται τα εξής:
· Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39 και ο μέσος όρος στην ΕΕ/27 είναι 38,6.
· Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στην Ελλάδα είναι 4 εβδομάδες (Χριστούγεννα - Πάσχα), ακριβώς ίσος με τον μέσο όρο της ΕΕ/27. Υπάρχει απλώς διαφορετική κατανομή των διακοπών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα σε κάθε χώρα.
· Ο εργάσιμος χρόνος για τους μαθητές είναι 36 εβδομάδες (μαζί με τις εξετάσεις) ίδιος με τον μέσο όρο στην ΕΕ/27.
Ο κύριος Αρβανιτόπουλος συγχέει σκόπιμα δύο διαφορετικές έννοιες, το σχολικό έτος και το διδακτικό, και παίζει κυριολεκτικά με τις λέξεις, θέλοντας προφανώς να δημιουργήσει εντυπώσεις.
Σε μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ (Ιανουάριος 2012) που βασίστηκε στα επίσημα στοιχεία (στοιχεία του ευρωπαϊκού δικτύου για την εκπαίδευση «Ευρυδίκη», για την Οργάνωση του Σχολικού Χρόνου στην Ευρώπη, σχ. Έτος 2011-12) διαπιστώνονται τα εξής:
· Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39 και ο μέσος όρος στην ΕΕ/27 είναι 38,6.
· Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στην Ελλάδα είναι 4 εβδομάδες (Χριστούγεννα - Πάσχα), ακριβώς ίσος με τον μέσο όρο της ΕΕ/27. Υπάρχει απλώς διαφορετική κατανομή των διακοπών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα σε κάθε χώρα.
· Ο εργάσιμος χρόνος για τους μαθητές είναι 36 εβδομάδες (μαζί με τις εξετάσεις) ίδιος με τον μέσο όρο στην ΕΕ/27.
Η ΟΛΜΕ μεταξύ των άλλων επισημαίνει ότι «αυτό που απαιτείται, αν το Υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, είναι να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που καταλαμβάνουν οι παντός είδους εξετάσεις των μαθητών ιδιαίτερα στο Λύκειο σε βάρος της διδασκαλίας και των μαθημάτων. Αυτό βέβαια απαιτεί μια συνολική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος μαθημάτων και διακοπών αλλά και την ανατροπή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του λυκείου».
Η ΟΛΜΕ θεωρεί υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργού Παιδείας για τη διάρκεια του διδακτικού και του σχολικού έτους από τη στιγμή που η επιμήκυνση δεν σε μια προσπάθεια για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.