H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού με ανακοίνωσή της δηλώνει ότι διαφωνεί απόλυτα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου του Ιδρύματος του Πανεπιστημίου Αθηνών για τον αποκλεισμό υποψηφίων από τις θέσεις των κοσμητόρων σε σχολές με λιγότερους από 4 υποψηφίους και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να παρέμβει.
Η κίνηση αυτή του ΣΙ, αναφέρει η ΠΟΣΔΕΠ, αποσκοπεί στο να επιβληθούν κοσμήτορες από το ΣΙ παρακάμπτοντας τη διαδικασία εκλογής από τα μέλη ΔΕΠ. Επισημαίνεται ότι με αυτό τον τρόπο το ΣΙ επιχειρεί να καθορίσει το ίδιο τη σύνθεση της Συγκλήτου.
"Αυτές οι ενέργειες παραβιάζουν τόσο το γράμμα όσο και το πνεύμα του νόμου, το οποίο ορίζει ότι το ΣΙ, και μάλιστα με αυξημένη πλειοψηφία 2/3, αποκλείει τους πλείονες των 3 υποψηφίων, ενώ η εκλογή μεταξύ των 3 υποψηφίων γίνεται με καθολική ψηφοφορία από τους καθηγητές και λέκτορες της Σχολής.
Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ:
- Εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο να ζητήσει από το ΣΙ του ΕΚΠΑ τα αναλυτικά πρακτικά των συνεδριάσεων στις οποίες ελήφθησαν οι αποφάσεις για τις υποψηφιότητες Κοσμητόρων στο ΕΚΠΑ, αφού φαίνεται οτι ο αποκλεισμός γίνεται με βάση τις απόψεις που οι υποψήφιοι εξέφρασαν για το θεσμικό πλαίσιο –γεγονός που παραπέμπει σε εποχή με πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων.
- Επισημαίνει ότι το ΣΙ του ΕΚΠΑ με τις αποφάσεις του αυτές υπερέβη τα καθήκοντα που του ορίζει ο Νόμος ως προς την επιλογή τριών μεταξύ πολλών υποψηφίων και το καλεί να περιορίζεται σε αυτά εφαρμόζοντας το νόμο πιστά. Καλεί επίσης τον Υπουργό Παιδείας να δώσει τέλος στο θέμα διευκρινίζοντας ότι το ΣΙ δε μπορεί να επεμβαίνει σε υποψηφιότητες λιγότερες των 4.
- Θεωρεί οτι οι αποφάσεις του ΣΙ του ΕΚΠΑ αναδεικνύουν ένα γενικότερο πρόβλημα στο σύστημα διοίκησης που καθόρισε ο ν. 4009 και οι μετέπειτα τροποποιήσεις του, καθώς παραβιάζεται η ισορροπία μεταξύ των δύο κυρίων οργάνων διοίκησης του Πανεπιστημίου –της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Ιδρύματος. Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ, σύμφωνα και με την απόφαση του 11ου Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ, καλεί το Υπουργείο να επανεξετάσει τις αρμοδιότητες του ΣΙ, σε συμφωνία με τον κυρίως γνωμοδοτικό και ελεγκτικό ρόλο του".