Μπορεί η κρίση να έχει χτυπήσει πολλές οικογένειες οι οποίες δεν κάνουν εκπτώσεις για την εκπαίδευση των παιδιών τους αφού 4 στους 5 μαθητές λυκείου έχουν εξωσχολική υποστήριξη με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 7.937 ευρώ για όσους παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήρια και σε 10.190 ευρώ για όσους κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα.
Τα παραπάνω προέρχονται από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τυχαία δειγματοληψία από την εταιρεία Palmon Analysis για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αθήνας σε δείγμα 534 γονέων και κηδεμόνων και δημοσιεύτηκε από το ΑΠΕ -ΑΜΠΕ. Στην έρευνα επίσης καταγράφηκε το ποσοστό αποτυχίας των μαθητών με εξωσχολική υποστήριξη το οποίο και ανέρχεται σε 12%.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 1 στους 3 μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη δε συμμετέχουν στις πανελλαδικές και ως επί το πλείστον τα παιδιά αυτά προέρχονται από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, με αποτέλεσμα να τίθεται θέμα «κοινωνικού αποκλεισμού». Το παραπάνω μπορεί να συνδεθεί και με το γεγονός ότι το οικονομικό είναι η αιτία που οδηγεί το 47% των μαθητών μακριά από φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.
Οι γονείς σε ποσοστό 90% θεωρούν ότι η συμβολή της εξωσχολικής υποστήριξης ήταν πολύ ή αρκετά θετική για την εισαγωγή των παιδιών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλο ένα στοιχείο που καταγράφηκε στην έρευνα είναι ότι οι γονείς σε ποσοστό 83% κρίνουν θετική την επιδότηση του κόστους της εξωσχολικής υποστήριξης από το κράτος μέσω του ΕΣΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φροντιστές έχουν κατά καιρούς υποβάλλει αίτημα για την υποστήριξη των γονέων μέσω "επιταγής ενισχυτικής διδασκαλίας", η οποία θα ενισχύσει από τη μια τις αδύναμες οικονομικά οικογένειες και από την άλλη πλευρά θα δώσει πλήγμα στην παραοικονομία των ιδιαίτερων μαθημάτων.
Η μεγάλη στροφή των μαθητών προς τα φροντιστήρια μπορεί να συνδεθεί και με το γεγονός ότι η πρόσθετη διδακτική στήριξη ξεκινά στο μέσον σχεδόν της σχολικής χρονιάς.
Η καθυστέρηση αυτή δίνει τη χαριστική βολή στο πρόγραμμα όσον αφορά το ενδιαφέρον των μαθητών της Γ' λυκείου αφού οι περισσότεροι μαθητές λόγω και της πίεσης να βγάλουν την ύλη παρακολουθούν μαθήματα από την αρχή της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα όταν ξεκινούν τα μαθήματα στην πρόσθετη να μην εγκαταλείπουν τα ιδιαίτερα μαθήματα ή τα φροντιστήρια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στροφής των μαθητών σε άλλες λύσεις εκτός του δημόσιου σχολείου αποτελούν τα στοιχεία από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας σχετικά με το ενδιαφέρον των μαθητών για τα ενισχυτικά μαθήματα στα λύκεια του νομού. Από τον πίνακα που ακολουθεί διαπιστώνει κανείς ότι σε σύνολο 560 μαθητών που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη οι μαθητές της Γ τάξης αποτελούν το 6.8% ενώ της Β τάξης το 32.3%. Αντίθετα η πλειονότητα των μαθητών φοιτά στην Α τάξη.
Τάξη Λυκείου
|
Μαθητές
|
Ποσοστό
|
Α τάξη
|
341
|
60.9%
|
Β τάξη
|
181
|
32,3%
|
Γ τάξη
|
38
|
6.8%
|