Υψηλοί τόνοι επικρατούν ανάμεσα στην Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων και στον συνδικαλιστικό φορέα των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Η αιτία της σύγκρουσης είναι η απόφαση της ΟΛΜΕ να προτείνει μεταξύ των άλλων τη διαγραφή από τις Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθυντών, των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων που θα εμπλακούν στην αξιολόγηση.
Στο κείμενο της η ΟΛΜΕ εκτός των άλλων καλεί τις ΕΛΜΕ να πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα που είναι απαραίτητα για να εκφραστεί η αντίθεση του κλάδου μας στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολείων.
«Καλούμε τους συλλόγους των εκπαιδευτικών να αποφασίσουν συλλογικά να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης», όπως είχαν πράξει και το 2010, στην πιλοτική της εφαρμογή, και να μη συγκροτήσουν καμία ομάδα εργασίας. Κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο για συμμετοχή στις ομάδες εργασίας.
Για το λόγο αυτό προτείνουμε την υπογραφή του επισυναπτόμενου πρακτικού.
Μπλόκο στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, εργαζομένων.Κανείς αξιολογητής στην τάξη.Μπλόκο στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.Ενιαίος χαρακτήρας εκπαίδευσης. Καμία διαφοροποίηση.Αύξηση δαπανών για την Παιδεία. Να δοθούν στην εκπαίδευση τα 3,5 εκατομμύρια που θα ξοδευτούν για την εφαρμογή της αξιολόγησης.Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.Διαγραφή από τις ΕΛΜΕ των Περιφερειακών Διευθυντών, των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων που θα εμπλακούν στην αξιολόγηση».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε κείμενό της για την αξιολόγηση αναφέρει με τη σειρά της ότι δεν έχουν θέση στα σωματεία όσοι στηρίξουν την αξιολόγηση και ζητά τα εξής:
Κανείς αξιολογητής στην τάξη.Όχι στη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.Όχι στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.Κανένα στέλεχος εκπαίδευσης να μην αναλάβει ρόλο αξιολογητή.
Επίσης σε πρόσφατη ανακοίνωση καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων «να μην διευκολύνουν την πολιτική ηγεσία στο έργο της δικής τους καρατόμησης. Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας».
Οι αποφάσεις αυτές των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οδήγησαν με τη σειρά τους την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων να εκδώσει ανακοίνωση στην οποία κατακρίνει τους δυο συνδικαλιστικούς φορείς αναφέροντας ότι με πρακτικές απειλών και διαγραφών δεν αντιμετωπίζεται η κατάσταση. Οι αποφάσεις των συνδικαλιστικών φορέων είναι σεβαστές όταν είναι δίκαιες οδηγούν σε αποτελέσματα και υπηρετούν την ενότητα των εκπαιδευτικών.
Μάλιστα στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων τίθεται και το ερώτημα για το ποιο σκοπό εξυπηρετεί η απόφαση διαγραφής Σχολικής Συμβούλου από το Σύλλογο Α΄θμιας Εκπαίδευσης Χίου αφού το έργο των σχολικών συμβούλων είναι υποβοηθητικό και ενημερωτικό.
Επίσης οι σχολικοί σύμβουλοι τονίζουν ότι είναι υπέρ της αξιολόγησης αρκεί αυτή να μην έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και να αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τέλος στηρίζουν τους σχολικούς συμβούλους και επισημαίνουν ότι τα θέματα λύνονται με διάλογο, υπομονή και επιμονή και όχι με διαγραφές εντυπωσιασμού.
Καλόγηρος Βασίλειος