28.800 με 36.000 θέματα θα πρέπει να περιλαμβάνει η πολυσυζητημένη τράπεζα θεμάτων σύμφωνα με έρευνα της ΟΙΕΛΕ που επισημαίνει ότι η διαμόρφωση των χιλιάδων θεμάτων σε 3-4 επίπεδα δυσκολίας, θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς με την κινητοποίηση όλων των σχολικών συμβούλων και των εκπαιδευτικών των Γυμνασίων και των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων με σκοπό να έχει ήδη από το Δεκέμβριο ετοιμαστεί μια βάση θεμάτων προς έλεγχο και στάθμιση.
Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ στην εξεταστική περίοδο που έρχεται σε 4 μήνες θα εξεταστούν γραπτά 72-90 μαθησιακά αντικείμενα όλων των τάξεων σε λύκειο και ΕΠΑΛ, λαμβανομένων υπόψη και και των μαθημάτων ειδικότητας ανά τάξη και βαθμίδα. Θεωρητικά η βάση θεμάτων θα πρέπει να περιλαμβάνει (κατά την εμπειρία του ΚΕΕ) 3-4 επίπεδα δυσκολίας με λιγότερο 100 θέματα ανά επίπεδο (για να έχει νόημα η κλήρωση και η μη τυποποίηση των θεμάτων) που σημαίνει τουλάχιστον 400 θέματα ανά μάθημα και συνολικά 28.800 έως 36.000 θέματα το λιγότερο.
Η «Τράπεζα Θεμάτων» θα έπρεπε κατά την ΟΙΕΛΕ να είχε ετοιμαστεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 με κινητοποίηση όλων των σχολικών συμβούλων και των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αμέσως μετά και κατά το 2ο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους θα έπρεπε μέσα από σταδιακές διαδικασίες ελέγχου και στάθμισης:
1. · Να εξεταστούν γραπτά όλα τα θέματα της βάσης
Να βαθμολογηθούνΝα σταθμιστούν ως προς τα 3-4 επίπεδα δυσκολίας και ακολούθως να απορριφθούν τα θεωρούμενα ως ελλιπή, λανθασμένα, υπερβολικά/εξεζητημένα ή ακατάλληλα θέματα (εμπειρία σχετικών θεμάτων έχουν επανειλημμένως εντοπισθεί στις Πανελλήνιες Εξετάσεις)
Επίσης η ΟΙΕΛΕ υποστηρίζει ότι σε ένα σοβαρό προγραμματισμό η πρώτη εφαρμογή του μέτρου θα έπρεπε να ανακοινωθεί ως δοκιμαστική.
Σε δελτίο τύπου της που απέστειλε προς τους κ. Αρβανιτόπουλο και Κεδίκογλου το συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δηλώνει την αντίθεσή του με το «Νέο Λύκειο» ενώ ανάμεσα στα άλλα αναφέρεται και στη διάσταση απόψεων που παρατηρήθηκε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που σύμφωνα με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς αποδεικνύει την προχειρότητα και την ανετοιμότητα με την οποία το Υ.ΠΑΙ.Θ. αντιμετωπίζει την αναδιάρθρωση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τις οποίες θα κληθούν να πληρώσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Όσον αφορά την εισαγωγή της Τράπεζας Διαβάθμισης Θεμάτων η ΟΙΕΛΕ υποστηρίζει ότι «είναι μια εργαλειακή αλλαγή που δεν βελτιώνει το βασικό πρόβλημα στην εκπαίδευση, δηλ. τις ραγδαίες ανισότητες, αντιθέτως, μη λαμβάνοντας υπόψη τις υπαρκτές και σημαντικότατες διαφοροποιήσεις της χαμηλής επίδοσης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, τις συντηρεί και τις διευρύνει.
Η ΟΙΕΛΕ στο κείμενο της επικαλείται έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ σύμφωνα με την οποία το 1/3 των μαθητών έχει επίδοση «σχεδόν καλώς» και απειλείται με άμεση έξοδο από το εκπαιδευτικό σύστημα ενώ επισημαίνει ότι η ίδια πέραν της αντίθεσής της στο Νέο Λύκειο έχει καταθέσει από το 2011 τη δική της επιστημονική πρόταση για τη διάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος η επιμονή του Υπουργού Παιδείας να εφαρμοστούν οι αλλαγές δείχνουν ,κατά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ότι η πρόθεση του Υπουργείου είναι η εξυπηρέτηση συμφερόντων επιχειρηματιών της φροντιστηριακής εκπαίδευσης.