Παράνομες και αντισυνταγματικές θεωρεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής μέσω των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ (7.400 θέσεις).
Σύμφωνα με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ, η τοποθέτηση των προσληφθέντων στις δομές αυτές γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο στόχος του προγράμματος που είναι η "απόκτηση εργασιακής εμπειρίας" και όχι η κάλυψη λειτουργικών αναγκών των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα, τονίζουν την ανακοίνωσή τους, δεν λαμβάνεται υπ όψη η πρόσφατη απάντηση του υπουργού ΥΠΑΙΘ κύριου Κ. Αρβανιτόπουλου, σε σχετική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η πρόσληψη του προσωπικού αυτού είναι "επικουρική", δηλαδή η παρουσία του έχει νόημα μόνο εφ όσον υπάρχει ήδη το βασικό αναγκαίο προσωπικό που καλύπτει τις λειτουργικές ανάγκες των δομών.
Στην ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ομοσπονδία αναφέρει «δεδομένου ότι σήμερα στο τέλος του τρέχοντος έτους (2013)παραμένουν τα 1070 από τα 1600 αρχικά λειτουργικά κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, αναρωτιόμαστε σε ποιες ΣΜΕΑΕ και σε ποια ΚΕΔΔΥ της χώρας εκπληρώνονται οι παραπάνω προϋποθέσεις για την τοποθέτηση συναδέλφων με στόχο την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στα πλαίσια επικουρικής λειτουργίας.
Φοβούμαστε ότι οι συνάδελφοι, αυτοί, χωρίς την απαραίτητη εμπειρία και καθοδήγηση, θα κληθούν να αναλάβουν την διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και θεραπευτική υποστήριξη μαθητών και γονέων, αλλά και την υποστήριξη συναδέλφων εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.»
Μεταξύ των άλλων η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καταγγέλλει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται ότι οι προσληφθέντες μέσω ΟΑΕΔ τοποθετούνται σε θέσεις που δεν προβλέπεται για το ΕΕΠ και ΕΒΠ (γενικά γυμνάσια και λύκεια) και ως εκ τούτου θα κληθούν να καλύψουν γενικές ανάγκες σχολικών μονάδων (γραμματειακή υποστήριξη κ.λ.π.), απαξιώνοντας τον ρόλο τους ως επιστήμονες.
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ επισημαίνει στην ανακοίνωσή της ότι θα κινηθεί σε κάθε επίπεδο (νομικό, συνδικαλιστικό, επιστημονικό), προκειμένου:
1. Να διαφυλάξει τα νόμιμα δικαιώματα των εργαζομένων ΕΕΠ και ΕΒΠ που αναμένουν, όπως έχουν δικαίωμα, τον διορισμό τους μέσω των Πινάκων Υποψήφιων Αναπληρωτών που έχουν καταρτισθεί πρόσφατα σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας.
2. Να περιφρουρήσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στα ΚΕΔΔΥ και τις ΣΜΕΑΕ.
3. Να συμβάλλει στην αποτροπή της απόπειρας εκμετάλλευσης των άνεργων νέων συνάδελφων μας, για τους οποίους πιστεύουμε ότι, ένα πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας θα ήταν πράγματι χρήσιμο, με την προϋπόθεση της πλήρους στελέχωσης και λειτουργίας της διαγνωστικής και υποστηρικτικής υπηρεσίας η του σχολείου όπου θα ενταχθούν (ώστε να είναι σε θέση να τους παράσχει εμπειρίες και καθοδήγηση) και της παροχής ισότιμης αμοιβής για ίση εργασία, εφ όσον πρόκειται για πτυχιούχους με τα απαιτούμενα προσόντα.
Επίσης, καλούν κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, που λειτουργούν ως επιβλέποντες φορείς αλλά και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ που εμπλέκονται ως φορείς τοποθέτησης, να λάβουν υπ όψη τους όλα τα παραπάνω στη διαδικασία τοποθέτησης των ωφελούμενων από το πρόγραμμα στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ της χώρας.
Παράλληλα, ζητούν από τον κ. Αρβανιτόπουλο να διακόψει άμεσα την παράνομη διαδικασία τοποθέτησης εκπαιδευτικού προσωπικού από τον ΟΑΕΔ και να αποφασίσει άμεσα την διάθεση μέσω του μόνου αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, των παραπάνω η άλλων πιστώσεων για την πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ όλης της χώρας.
Τέλος, καλούν το Εθνικό Κοινοβούλιο, τα κόμματα, τους βουλευτές, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και κάθε φορέα που καθήκον του είναι ο έλεγχος των ενεργειών της κυβέρνησης, να ασχοληθεί με τα σοβαρά προβλήματα που εκτίθενται παραπάνω και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ελέγχου με στόχο την αποτροπή των δυσμενών επιπτώσεων στις υπηρεσίες που προσφέρονται στους μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς, που υφίστανται άγρια αλλαγή εργασιακών συνθηκών και πλαισίου προσφοράς των υπηρεσιών τους.
Καλόγηρος Βασίλειος