Με έγγραφό του το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να καταχωρίσουν στο ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου τις προτάσεις τους για την κατάργηση, συγχώνευση και ίδρυση σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους. Πρόκειται για μια διαδικασία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο και μέσα από την οποία προκύπτουν όλες οι μεταβολές των σχολείων της χώρας. Το έγγραφο ζητά από τους διευθυντές πέρα από τις δικές τους προτάσεις, να αποστείλουν και τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων για κάθε προτεινόμενη μεταβολή στα σχολεία. Συγκεκριμένα οι ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιηθούν είναι οι ακόλουθες:
Παρακαλούνται οι ∆ιευθυντές Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, µέχρι 20-11-2013.
1) Να καταχωρίσουν στο Σύστημα Καταγραφής (Survey) τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις µεταβολές των σχολικών µονάδων της αρµοδιότητάς τους, σύµφωνα µε τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του Ν. 1966/91. Για το σκοπό αυτό στο Σύστηµα καταγραφής Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης (Survey) έχουν προστεθεί φόρµες προτάσεων-εισηγήσεων, ώστε η διαδικασία υποβολής τους να γίνει µόνο ηλεκτρονικά.
2) Να ζητήσουν εγγράφως τη γνωµοδότηση των ∆ηµοτικών Συµβούλιων επί των προτάσεων για κάθε είδους σχολική µεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασµό, κατάργηση και µετατροπές) και να κοινοποιήσουν το σχετικό έγγραφο στην Υπηρεσία µας. Αφού γνωµοδοτήσουν έγκαιρα τα δηµοτικά συµβούλια σύµφωνα µε τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 (118 Α΄), οι ∆ιευθυντές ΠΕ και ∆Ε θα συγκεντρώσουν τις γνωµοδοτήσεις των ∆ηµοτικών Συµβουλίων αρµοδιότητάς τους και θα τις διαβιβάσουν µέχρι 20-12-2013 στο Υ.ΠΑΙ.Θ. και στις οικείες Περιφερειακές ∆ιευθύνσεις. Μαζί µε τις γνωµοδοτήσεις των ∆ηµοτικών Συµβουλίων θα αποσταλούν:
α) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόµενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονοµικές υπηρεσίες των οικείων δήµων και β) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τη µεταφορά των µαθητών για τα προτεινόµενα προς συγχώνευση και κατάργηση σχολεία που θα εκδώσουν οι οικονοµικές υπηρεσίες των οικείων Περιφερειών, σύµφωνα µε τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του Π∆ 113/2010 (ΦΕΚ 194/Α΄/22-11-2010).
Οι Περιφερειακοί ∆ιευθυντές Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης θα υποβάλουν την εισήγησή τους στην ειδική φόρµα του Ηλεκτρονικού Συστήµατος Καταγραφής Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης (Survey) µέχρι 08-01-2014. Για τις µεταβολές των σχολικών µονάδων λαµβάνεται υπόψη ο αριθµός των µαθητών, η ορθότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναµικού, η χιλιοµετρική απόσταση που θα διανύουν οι µεταφερόµενοι µαθητές και οι κτιριακές υποδοµές µε στόχο τη δηµιουργία άρτιων, εξοπλισµένων και επαρκώς επανδρωµένων σχολικών µονάδων. Όλες οι προτάσεις θα πρέπει να είναι αναλυτικές, συγκεκριµένες και πλήρως αιτιολογηµένες, προκειµένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη ολοκλήρωσή τους. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, στις οποίες θα πρέπει να ορίζεται µε σαφήνεια η ακριβής ονοµασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου. Επίσης, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων κρίνεται απολύτως απαραίτητη η εξασφάλιση κατάλληλης στέγης. Επισηµαίνεται ότι σε περίπτωση που τα προτεινόµενα προς ίδρυση σχολεία είναι ενταγµένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράµµατα χρηµατοδότησης, θα πρέπει να αναφέρεται στις προτάσεις-εισηγήσεις.
Σε κάθε περίπτωση για την υποβολή οποιασδήποτε πρότασης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα οριζόµενα στις αριθµ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, Φ. 3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/Β΄/13-10-2006) και Φ.12/622/129803/Γ1/16-09-2013 (ΦΕΚ 2451/τΒ΄/01-10-2013) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για την πρωτοβάθµια εκπαίδευση και την αριθµ. 129818/Γ2/16-09-2013 (ΦΕΚ 2451/τΒ΄/01-10-2013) ΚΥΑ για τη δευτεροβάθµια εκπαίδευση.
Επισηµαίνεται ότι θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εµπλεκόµενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των µαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαµαρτυριών. Παρακαλούµε για την απαρέγκλιτη τήρηση όλων των παραπάνω προθεσµιών για την υποβολή των προτάσεων – εισηγήσεων και την αποστολή όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών προκειµένου να εκδοθούν οι προβλεπόµενες αποφάσεις και να ολοκληρωθούν εγκαίρως όλες οι διαδικασίες προγραµµατισµού για το σχολικό έτος 2014-2015, σε ότι αφορά τα θέµατα λειτουργίας των σχολικών µονάδων και του προσωπικού.