Σε πολλές επιστημονικές μελέτες καταγράφεται η υπεροχή των κοριτσιών στα σχολικά μαθήματα έναντι των αγοριών. Το γεγονός αυτό οδήγησε ομάδα επιστημόνων από τα Πανεπιστήμια GEORGIA και COLUMBIA να διεξάγουν έρευνα ώστε να αναζητήσουν την αιτία. Για την εν λόγω έρευνα αναλύθηκαν στοιχεία 5.800 μαθητών που φοιτούσαν από το νηπιαγωγείο έως και την πέμπτη τάξη των δημοτικών σχολείων των ΗΠΑ. Μέσα από τα στοιχεία διαπιστώθηκε ότι οι επιδόσεις των αγοριών σε μαθηματικά, ανάγνωση, φυσική ήταν καλύτερες συγκριτικά με τους βαθμούς που είχαν.
Αυτό λοιπόν που σύμφωνα με τους ερευνητές ερμηνεύει τους χαμηλούς βαθμούς που βάζουν οι εκπαιδευτικοί στα αγόρια είναι η συμπεριφορά στην τάξη και ο τρόπος προσέγγισης της μάθησης. Προκειμένου να γίνει κατανοητός ο όρος "προσέγγιση μάθησης" ενημερώνουμε τους αναγνώστες ότι είναι τα ακόλουθα: προσοχή, δίψα για μάθηση, επιμονή, ευελιξία, οργανωτικότητα.
Με λίγα λόγια οι μη γνωστικές δεξιότητες είναι αυτές που δίνουν την υπεροχή στα κορίτσια έναντι των αγοριών. Επίσης οι ερευνητές έχουν την υποψία ότι και το φύλο των εκπαιδευτικών ίσως έχει σχέση με τις χαμηλότερες επιδόσεις των αγοριών. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε δημοτικά και νηπιαγωγεία είναι γυναίκες και ενδεχομένως να είναι πιο φιλικά διακείμενες προς τα κορίτσια. Βέβαια όπως αναφέρουν οι ερευνητές δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να επιβεβαιωθεί η πιο πάνω υποψία - υπόθεση.
Ωστόσο οι χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις των αγοριών μπορούν να επηρεάσουν μελλοντικά την ακαδημαϊκή τους πορεία αφού, όπως αναφέρεται στον δικτυακό τόπο psychcentral.com, οι βαθμοί αποτελούν κριτήριο για την εισαγωγή των παιδιών σε πανεπιστημιακές σχολές και σε αυτό τον τομέα τα κορίτσια θα υπερτερούν έναντι των αγοριών.