Τα ειδικά μαθήματα είναι καθοριστικά για την εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές όπου απαιτούν εξέταση σε αυτά, καθώς για τη συμμετοχή υποψηφίου στις διαδικασίες επιλογής για τα τμήματα, για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα παραμένει ως προϋπόθεση η επιτυχία βαθμού στο ειδικό μάθημα ίσου με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας διαπιστώνουμε ότι τα φετινά θέματα των Αγγλικών, το οποίο είναι το μάθημα που εξετάστηκαν 12.444 υποψήφιοι, δεν δυσκόλεψαν τους εξεταζόμενους καθώς συγκριτικά με το προηγούμενο έτος υπάρχει αύξηση των υποψηφίων που βρίσκονται στην κλίμακα από το 12 έως το 20. Σημαντική είναι ή αύξηση και των άριστων γραπτών σε σχέση με το 2014 καθώς πλέον στην κλίμακα του 18-20 βρέθηκε το 2,88% των υποψηφίων έναντι του 1,66% του 2014.
Σημειώνουμε ότι αυξήθηκαν κατά 1.654 οι υποψήφιοι που έγραψαν 10 και άνω στα Αγγλικά.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα μείωση των μαθητών που έγραψαν 10 και άνω έχουμε στο μάθημα των Γερμανικών γεγονός που προμηνύει μείωση των βάσεων εισαγωγής στα Τμήματα Γερμανικής Φιλολογίας Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Οι προσφερόμενες θέσεις για τα εν λόγω Τμήματα για τους φετινούς υποψηφίους είναι 243 και όσοι πέτυχαν το 10 στα Γερμανικά είναι 431.
Σε απόλυτα νούμερα αύξηση των υποψηφίων με βαθμούς 10 και άνω είχαμε στα Ιταλικά, Γαλλικά, Γραμμικό Σχέδιο, Αρμονία, Έλεγχο Ακουστικών Ικανοτήτων.