Οι αλλαγές που προωθεί το υπ. Παιδείας σε δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια

Τα βασικά σημεία της σημερινής τοποθέτησης του υπουργού Παιδείας στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας παρουσιάζει το news.gr.

Ο υπουργός αναφέρθηκε, όχι μόνο στην πρωτοβάθμια, αλλά και στις άλλες δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του που ενδιαφέρουν εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι τα ακόλουθα:

Πρωτοβάθμια:

  1. Μείωση της ύλης.
  2. Συγγραφή νέων βιβλίων.
  3. Δημιουργική απασχόληση.
  4. Άθληση.
  5. Αισθητική Αγωγή.
  6. Λιγότερη δουλειά στο σπίτι.

Ο διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως τον Ιανουάριο, ώστε αμέσως μετά να καταθέσουμε στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.

Δευτεροβάθμια:

  1. Μέλημά είναι τα ανοικτά σχολεία με όσο το δυνατό λιγότερα κενά.
  2. Πιο έντονο το πρόβλημα των κενών την επόμενη χρονιά λόγω μείωσης των πιστώσεων.
  3. Δεν θα αλλάξει το νομοθετημένο σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων.
  4. Εισαγωγή της πληροφορικής στις Πανελλαδικές.
  5. Η διαρθρωτική αλλαγή του "Νέου Λυκείου" από την Τράπεζα Θεμάτων έως τα νέα βιβλία θα εφαρμοστούν ώστε να φανεί στο πεδίο της πράξης η ορθότητα, η χρησιμότητα και η δυναμική τους.
  6. Ελάφρυνση της εξεταστέας ύλης σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  7. Η συσσώρευση τεράστιας ύλης, η οποία εξωθεί τα παιδιά στην "παπαγαλία" και στα φροντιστήρια χωρίς πραγματικό αντίκρισμα. Αν αυτά λυθούν, τότε τα φροντιστήρια θα καμφθούν, ως ακριβή αλλά και περιττή πρακτική.

Για τον ΑΣΕΠ, διαβάστε το σχετικό άρθρο του news.gr.

Κοινωνικό Σχολείο

  1. Οι δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου στο τέλος του έτους θα έχουν επεκταθεί και στα 13.330 σχολεία της Επικράτειας. 
  2. Βασικές δράσεις:
    • Η άθληση και η σωστή διατροφή, που προστατεύουν την υγεία και την αυτοεκτίμησή των παιδιών, η ενημέρωση για τις μολυσματικές ασθένειες και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.
    • ο αγώνας κατα των εθισμών, πχ του καπνίσματος.
    • η μάχη κατά του ρατσισμού και υπέρ της ανοχής στη διαφορετικότητα - "όλοι διαφορετικοί αλλά και όλοι ίσοι".
  1. Καθιέρωση της Πανελλήνιας Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, που θα γιορτάζεται κάθε χρόνο την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου.
  2. Παράλληλα, το κοινωνικό σχολείο δίνει ιδιαίτερη σημασία στην επιμόρφωση γονιών και εκπαιδευτικών, προκειμένου στη συνέχεια να φτάσει η πληροφόρηση σε κάθε σχολείο, σε κάθε σπίτι της χώρας.

Κολέγια-ΙΕΚ

  1. Συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, πρόγραμμα αντίστοιχο των Ευρωπαϊκών εμπλέκοντας ενεργά τους εργοδότες και συνταιριάζοντας τη διδασκαλία στην τάξη με την πρακτική άσκηση σε πραγματικό χώρο απασχόλησης.
  2. Προσαρμογή  της νομοθεσίας για τη λειτουργία των ΙΕΚ και των κολεγίων αναγνωρίζοντας τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αλλά ενισχύοντας τη νομιμότητα και τη διαφάνεια στη λειτουργία του χώρου, ώστε να αποτελέσει, και αυτός, παράγοντα εξωστρέφειας.

ΑΕΙ-ΤΕΙ

  1. Έμφαση στην εξωστρέφεια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την ανάπτυξη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, με δίδακτρα που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς αρχικά σε σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και ανθρωπιστικών σπουδών.
  2. Να αποκτήσουν τα ιδρύματα οργανισμούς.
  3. Να εναρμονιστεί η λειτουργία των πρυτανικών αρχών με τα συμβούλια.
  4. Απόλυτη εφαρμογή των ρυθμίσεων για τις διαγραφές των λιμναζόντων φοιτητών και την κατοχύρωση του κύκλου σπουδών.
  5. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 η συγκρότηση μεταπτυχιακών τμημάτων ανήκει ως αρμοδιότητα στα ΑΕΙ, αφαιρώντας τη γραφειοκρατική έγκριση του υπουργείου Παιδείας. Αρκεί βέβαια να υπάρχει η σχετική αξιολόγηση της ΑΔΙΠ.
  6. Διορθωτικές κινήσεις στον υφιστάμενο νόμο για τις μετεγγραφές, στην προσπάθειά μας να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά ταυτόχρονα να προστατευτούν όσο είναι δυνατόν οι οικογένειες οι οποίες πράγματι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες εν μέσω οικονομικής κρίσης.
  7. Απελευθέρωση της έρευνας από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, αφαιρώντας εμπόδια γραφειοκρατίας και προσδίδοντας ευχέρειες και ευκαιρίες στην έρευνα εντός κι εκτός των ΑΕΙ.
  8. Υποστήριξη  του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ και την ουσία της ακαδημαϊκής ελευθερίας κι από έναν άλλο εξωγενή παράγοντα: τους τρίτους, που θεωρούν τα ιδρύματα ως προσωπικό "ιδιωτικοπολιτικό" τους χώρο.
  9. Στηρίξαμε τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, με όλες μας τις δυνάμεις ως κυβέρνηση.

Καλόγηρος Βασίλειος