Στην πορεία που ακολούθησε το όχημα υπάρχει ένα «τυφλό» σημείο, που δεν καλύπτει η κάμερα
Αυτοψία στον χώρο που απανθρακώθηκε ο 42χρονος εκδότης της «Ακρόπολης», Παναγιώτης Μαυρίκος, μέσα στο τζιπ Porsche Cayenne της συζύγου του που οδηγούσε, στην Αττική Οδό, πραγματοποίησαν σήμερα οι δύο τεχνικοί σύμβουλοι που όρισε η οικογένεια, Νίκος Διαμαντής και Γιώργος Ραυτογιάννης.
Οι δύο εμπειρογνώμονες ερεύνησαν σχολαστικά όλο το κομμάτι της Αττικής Οδού και περισυνέλεξαν διάφορα ευρήματα, τα οποία θα εξεταστούν σε δικά τους εργαστήρια, αλλά και στα εργαστήρια της Εγκληματολογικής Υπηρεσίας, ενώ μελέτησαν με πολύ προσοχή το τμήμα της τελευταίας διαδρομής του 42χρονου, προκειμένου να έχουν προσωπική άποψη από τον τόπο και να την συγκρίνουν με τα βίντεο από τις κάμερες.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι, δεν μπορούν να εκφράσουν άποψη αν η ανάφλεξη του αυτοκινήτου οφείλεται σε δολιοφθορά ή κάποια βλάβη, αλλά θα έχουν μια συνολική εικόνα μετά και από την εξέταση του αυτοκινήτου, την οποία θα κάνουν την ερχόμενη Τρίτη, οπότε θα βγάλουν και το πόρισμα τους.
Σε ότι αφορά την αυτοψία στην Αττική Οδό, όπως είπε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο κ. Διαμαντής, απόστρατος υποστράτηγος του Πυροσβεστικού Σώματος, με μακρά θητεία στην διερεύνηση πυρκαγιών, μαζί με τον κ. Ραυτογιάννη, ο οποίος επίσης έχει μεγάλη εμπειρία στα εγκληματολογικά εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ, από τα ευρήματα μπορούν να υποθέσουν οτι ο Παναγιώτης Μαυρίκος έκανε προσπάθεια να σταματήσει το αυτοκίνητο, καθώς διαπίστωσε κάποιον σοβαρό κίνδυνο.
Ειδικότερα, το τζιπ, από το σημείο που διακρίνεται και στις κάμερες οτι κάτι άρχισε να συμβαίνει, διήνησε 358 μέτρα, στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και χτύπησε «ομαλά» στο διαχωριστικό στηθαίο τρεις φορές, μέχρι που ακινητοποιήθηκε.
Είναι γνωστό από την αστυνομική έρευνα, οτι ο Π. Μαυρίκος προσπάθησε να βγει απο το όχημα αλλά δεν άνοιγε η πόρτα, καθώς το τζιπ ήταν κολλημένο στο στηθαίο, και δεν πρόλαβε να βγει απο την θέση του συνοδηγού, γιατί εκδηλώθηκε η πυρκαγιά που τον εγκλώβισε.
Στην πορεία που ακολούθησε το όχημα υπάρχει ένα «τυφλό» σημείο, που δεν καλύπτει η κάμερα. Ωστόσο οι δύο τεχνικοί σύμβουλοι διαπίστωσαν οτι υπάρχει διαρροή λαδιού, που θεωρείται πιθανό να προκλήθηκε απο το αυτοκίνητο.
Επίσης περισυνέλεξαν πολλά μικροαντικείμανα, μεταξύ των οποίων είναι και τρία καπάκια απο μεταλλικά κουτιά, που μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο.
Τα καπάκια ήταν σκόρπια, κοντά στο σημείο της φωτιάς, ενώ το μεγαλύτερο απο τα τρία έχει καεί.
Διευκρινίζεται οτι τα συγκεκριμένα αντικείμενα δεν είναι εξαρτήματα του Porsche Cayenne και θα διερευνηθεί εργαστηριακά, όπως και για τα υπόλοιπα αντικείμενα, αν ήταν μέσα στο συγκεκριμένο όχημα, ή ήταν απλώς πεταμένα εκεί.
Ο κ. Διαμαντής είπε ακόμα ότι οι αιτίες που μπορεί προκαλέσουν πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο, (εφόσον βέβαια δεν έχει γίνει παγίδευση με κάποιον μηχανισμό), είναι τέσσερις: Διαρροή καυσίμου, στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, διαρροή λαδιού, και βλάβη στο σύστημα πέδησης ή στα ηλεκτρικά.
Το αν τα παραπάνω μπορεί να προκληθούν απο βλάβη ή ανθρώπινο χέρι, είναι αντικείμενο έρευνας, όπως επίσης και τί ακριβώς έχει συμβεί τελικά.
Όλες οι παράμετροι της υπόθεσης θα αξιολογηθούν μετά και την διερεύνηση του αυτοκινήτου.
Υπενθυμίζεται οτι σύμφωνα με την αστυνομία απο τα μέχρι στιγμής στοιχεί δεν έχουν βρεθεί ίχνη κάποιου μηχανισμού ή δολιοφθοράς, αλλά η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.