Τι αναφέρει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Στην κατάθεση μήνυσης προχώρησε ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ κατά των συντελεστών της παράστασης «Jesus Christ Superstar» που εδώ και μερικές ημέρες παρουσιάζεται σε θέατρο των Αθηνών.
Η μήνυση αφορά την παραβίαση των άρθρων 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος σύμφωνα με το vimaorthodoxias.gr.
Η πρεμιέρα της παράστασης έγινε στις 9 Φεβρουαρίου 2018 στο θέατρο Ακροπόλ παρουσιάζοντας, όπως αναφέρει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, τον Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των «ΧΙΠΙΣ».
Το πρωί της ίδιας ημέρας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ τηλεφώνησε στο γραφείο της κ.Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, κατήγγειλε την έναρξη της παράστασης, εξήγησε το βλάσφημο χαρακτήρα του περιεχομένου της και ζήτησε την ανάληψη από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου κάθε απαραίτητης ενέργειας προς άμεση διακοπή της παράστασης αυτής.
Το βράδυ της ιδίας ημέρας ο Μητροπολίτης Κυθήρων προχώρησε στην κατάθεση μήνυσης μετά συνοδευτικών εγγράφων σε αρμοδία Αστυνομική Αρχή. Την ίδια ημέρα υποβλήθηκαν και τρεις ακόμη μηνύσεις, δύο εκ μέρους των δικηγόρων Αθηνών και μία εκ μέρους Κληρικού. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση εκ μέρους της Δικαιοσύνης.
Τι αναφέρει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Τη μήνυση του μητροπολίτη Κυθήρων κατά των συντελεστών της θεατρικής παράστασης «Jesus Christ Superstar» σχολιάζει με ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) κάνοντας λόγο για «χρονίζουσα υστέρηση της ελληνικής έννομης τάξης».
Όπως επισημαίνει, οι επίμαχες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα «δεν τιμωρούν τη διακινδύνευση της κοινωνικής ειρήνης αλλά την προσβολή σε βάρος του Θεού, σαν να είχε καν ανάγκη τέτοιας προστασίας. Αλλά και η υπεράσπιση αυτών των διατάξεων με επίκληση της κοινωνικής ειρήνης είναι εξόφθαλμα υποκριτική, καθώς όσοι προβάλλουν τέτοια επιχειρήματα είναι, εν τέλει, οι ίδιοι που υποδαυλίζουν τα θρησκευτικά πάθη».
Και συμπληρώνει: «Η ελευθερία του λόγου και της τέχνης, σε πείσμα της συνταγματικής κατοχύρωσής της, αποτελεί το επιφανέστερο θύμα αυτής της ποινικής μας ιδιαιτερότητας».
Είναι κατ' αρχήν παρήγορο, καταλήγει η ανακοίνωση, «ότι με την τελευταία αυτή θεατρική παράσταση έχουν μέχρι στιγμής ασχοληθεί μόνο κληρικοί και όχι αστυνομικοί ή εισαγγελείς», αλλά υπενθυμίζει ότι «ακριβώς το ίδιο συνέβη πρόσφατα στο Παλαιό Φάληρο με το γλυπτό "Φύλαξ", του οποίου η καταστροφή δεν φαίνεται να αποτέλεσε καν αντικείμενο έρευνας».