Τις 390.000 ευρώ αγγίζουν τα πρόστιμα που επέβαλε το Τμήμα Μητρώου Εταιρειών Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Τα πρόστιμα αφορούν παραβάσεις του νόμου 3758/2009 περί εταιρειών ενημέρωσης καταναλωτών για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Οι επιβληθείσες κυρώσεις αφορούν έξι εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών, έναν Δανειστή και μία Εταιρεία μη εγγεγραμμένη στο Μητρώο των Εταιρειών Ενημέρωσης και προέκυψαν μετά από έρευνα καταγγελιών και διαμαρτυριών καταναλωτών.
Πρόκειται για τις εξής εταιρείες:
- ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ, για ανάθεση ενημέρωσης σε εταιρεία που δεν είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο, συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ.
- CREDICOM CONSUMER FINANCE ΑΕ, για διενέργεια ενημέρωσης χωρίς να είναι εταιρεία του μητρώου, συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 100.000 Ευρώ.
- FIRST CALL ΑΕ, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα, για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή, για ενημέρωση οικείων, συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 65.000 Ευρώ.
- KLISIS SA, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα και για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή, συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 45.000 ευρώ.
-PRS HELLAS SA, για κλήση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός και για άρνηση χορήγησης αναλυτικών στοιχείων για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής, συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 35.000 Ευρώ.
- EOS MATRIX ΑΕ, για όχληση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός, χρηματικό πρόστιμο ύψους 25.000 ευρώ.
- E-VALUE ΜΕΠΕ, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή, χρηματικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.
-TELEPERFORMANCE DEBTORS INFORMATION SERVICES, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή, χρηματικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.