Έρχεται σε αντίθεση με αξίες και συνειρμούς της Χριστιανικής πίστης
Μερίδα πιστών και ο εφημέριος του Ι.Ν. Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Π. Φαλήρου διαμαρτυρήθηκαν για το περιβόητο κόκκινο άγαλμα του Παλαιού Φαλήρου που έχει συγκεντρώσει τα πυρά από τη πρώτη στιγμή που στήθηκε. Το άγαλμα είναι κατακόκκινο και σε ορισμένες ομάδες πολιτών έρχεται σε αντίθεση με αξίες και συνειρμούς της Χριστιανικής πίστης.
Με σημαίες, εικόνες και ψάλλοντας το απολυτίκιο του Αγίου Γεωργίου την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, εφημέριος και ενορίτες έφτασαν στο σημείο όπου είναι τοποθετημένο το γλυπτό του Κωστή Γεωργίου και το ράντισαν με αγιασμό.
Σημειώνεται ότι πριν από μερικές ημέρες ο Phylax έγινε στόχος βανδαλισμού, όταν άγνωστοι πέταξαν λευκές μπογιές στο γλυπτό.
Σε ανακοίνωσή του ο Δήμος τονίζει ότι: «Οφείλει να διαφυλάττει, προστατεύει και συντηρεί όλα τα γλυπτά έργα τέχνης και μνημεία που υπάγονται στη δικαιοδοσία της και παράλληλα να επιδιώκει, στο μέτρο των οικονομικών δυνατοτήτων της , τη δημιουργία ή απόκτηση νέων με σκοπό την αισθητική αναβάθμιση της Πόλης, τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, την απόδοση τιμής και τον εμπλουτισμό των δημόσιων χώρων με έργα τέχνης.
Προφανώς η ελευθερία της άποψης και της έκφρασης είναι δικαίωμα του καθενός, η κακοποίηση όμως ενός δημόσιου έργου τέχνης για να εκφράσει κάποιος την δυσαρέσκεια του ή την εκτόνωση του, είναι πράξη βάρβαρη και παραβατική.
Στο πλαίσιο αυτό, η οποιαδήποτε κακοποίηση έργου τέχνης που βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο είναι καταδικαστέα και πέρα της αυτονόητης καταδίκης ανάλογων ενεργειών, καθήκον της Δημοτικής Αρχής του Παλιού Φαλήρου είναι αφενός η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αφετέρου η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας και ανάδειξης της υπαίθριας γλυπτικής της Πόλης. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης, ότι ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου, μέσω της νομικής του υπηρεσίας, εξετάζει όλες τις σχετικές καταγγελίες, τα δημοσιεύματα, τις αναφορές και τις δηλώσεις που στρέφονται κατά της ελευθερίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας και προβάλουν παρορμήσεις άκριτης βίας και καταστροφής, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και βλάπτοντας την ευθυκρισία των Δημοτών».
Μάλιστα με αφορμή τον πρόσφατο βανδαλισμό του γλυπτού PHYLAX, ο Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και π. Κοσμήτορας Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. κ. Μιλτιάδης Παπανικολάου,με σχετική επιστολή του, τοποθετείται δημοσίως επί του θέματος.
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η επίθεση στο συγκεκριμένο γλυπτό έχει άλλες όψεις: ευδιάκριτες και δυσδιάκριτες. Μία από τις πρώτες είναι η μικροπολιτική (με μίγμα λαϊκισμού). Μια άλλη είναι ότι η φαντασία ορισμένων συμπολιτών μας δεν έχει όρια, ξεπερνά και εκείνη των καλλιτεχνών και μπερδεύουν τις χολιγουντιανές φαντασιώσεις με την πραγματική τέχνη, που έχει βαθιά ερείσματα στην αρχαία ελληνική, από την οποία κατά κανόνα εμπνέεται ο Κωστής Γεωργίου. Η δεύτερη, η σχετικά δυσδιάκριτη όψη, έχει να κάνει με την απόπειρα από ορισμένους κύκλους, που, με αφορμή την τέχνη επιδιώκουν να χαλιναγωγηθεί η ελεύθερη έκφραση και ακόμα να φιμωθούν φωνές που συχνά λένε αυτό που δεν "αρέσει". Στόχος τους είναι να καταστήσουν εαυτούς κυρίαρχους του παιχνιδιού, ακόμα και αυτού που δεν γνωρίζουν καν τους κανόνες ούτε θέλουν να μάθουν.
Η λογοκρισία και τα λαϊκά δικαστήρια δεν είναι άγνωστα στην ελληνική πολιτική και πολιτισμική ιστορία».