Η απάντηση του παιδικού σταθμού
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει μια από τις δραστηριότητες εκπαιδευτικού προγράμματος παιδικού σταθμού της Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, όπως φαίνεται σε φωτογραφίες που κυκλοφορούν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μαθητές παιδικού σταθμού ζωγράφισαν πάνω στα σώματα αλόγων υπό την επίβλεψη των παιδαγωγών τους.
Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση χρηστών του facebook. Αρκετοί είναι αυτοί που χαρακτηρίζουν την δραστηριότητα των παιδιών ως κακοποίηση ζώου, επισημαίνοντας ότι θα καταγγείλουν το περιστατικό.
Ο διευθυντής του παιδικού σταθμού, μιλώντας στο thestival.gr, υπεραμύνθηκε της επιλογής του σχολείου τονίζοντας τη σημασία της ενασχόλησης των παιδιών με τα άλογα.
«Έχουμε μια μόνιμη σχέση με τον Ιππικό Όμιλο Βορείου Ελλάδος για την εξοικείωση των παιδιών με τα ζώα. Δεν είναι μόνο η ζωγραφική που φαίνεται στις φωτογραφίες. Ανά μήνα περίπου τα παιδιά πηγαίνουν στον Όμιλο και περιποιούνται τα ζώα, τα ταΐζουν, τα φροντίζουν, τα κάνουν βόλτες, κάνουν και ιππασία και έτσι αναπτύσσεται μια σχέση μέχρι και σωματική των παιδιών με τα ζώα. Ήδη πολλοί γονείς μας αναφέρουν ότι μέσα από αυτή την δραστηριότητα τα παιδιά τους έμαθαν να αγαπούν τα ζώα και να μην τα φοβούνται. Έτσι κι αλλιώς είναι επιλογή μας να έχουμε μια φιλοζωική προσέγγιση της καθημερινότητας των παιδιών. Κι αυτή η απομονωμένη διαδικασία που φαίνεται στις φωτογραφίες εντάσσεται στο συνολικό αυτό πρόγραμμα. Να θυμίσω ότι ο άνθρωπος που υλοποιεί αυτό το πρόγραμμα είναι και εκπαιδευτικός και ψυχολόγος και η κύρια δραστηριότητά του είναι η θεραπευτική ιππασία. Υπάρχουν τεκμηριωμένες απόψεις ότι η σχέση του παιδιού και των παιδιών ΑΜΕΑ με τα άλογα αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία νοητικής εξέλιξης. Αυτός είναι ο λόγος που βάζουμε τα παιδιά σε αυτή τη διαδικασία. Τέτοιου είδους προσεγγίσεις μας αδικούν πάρα πολύ», δήλωσε.
Λίγο αργότερα ο παιδικός σταθμός ανήρτησε στη σελίδα του στο facebook, την παρακάτω ανακοίνωση:
«Οι σχέσεις μας με τα ζώα:
Κατανοώντας τους προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν ως σχόλια σε ανάρτηση του Σχολείου μας, με θέμα την επίσκεψη και ζωγραφική στο σώμα αλόγων, ενημερώνουμε για τα εξής:
Πρόκειται για ΣΧΕΣΗ μεταξύ παιδιών και ζώων και στην ουσία πρόκειται για ένα ακόμη χάδι με το πινέλο ή και βούρτσισμα σαν αυτό που έτσι κι αλλιώς προηγείται πάντα σε κάθε επίσκεψή μας.
Το αν το απολαμβάνουν τα άλογα φυσικά μόνο μέσω της γαλήνιας στάσης τους μπορεί να αξιολογηθεί ή και απο την γνώμη των ειδικών που ασχολούνται με τα άλογα (πχ ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικός-Ψυχολόγος του προγράμματος ή άλλοι εκπαιδευτές). Αν βέβαια αναζητούμε οπωσδήποτε «κακοποίηση» ή εκμετάλλευση των ζώων τότε προφανώς θα μπορεί να διαφωνεί κανείς ακόμη και με την ιππασία ή με τον εγκλεισμό των ζώων σε σταύλους.
Η σχέση των παιδιών μας με τα ζώα καλλιεργείται ΚΑΙ μεσα απο τέτοιες επαφές και δραστηριότητες και είναι μοναδική. Υλοποιείται ανά μήνα ή δίμηνο και στόχος είναι μέσα από την περιποίηση, τάϊσμα, φροντίδα και παιχνίδι με τα άλογα στον χώρο τους να αναπτυχθεί η τόσο πολύτιμη επαφή-και σωματική με τα ζώα, ξεπερνώντας φοβίες, αναστολές κλπ. Δεν είναι τυχαίο που έχει επιλεγεί η συγκεκριμένη συνεργασία όπου υλοποιείται καθημερινά Θεραπευτική Ιππασία για ΑΜΕΑ και Εκπαιδευτικά προγράμματα στις εγκαταστάσεις του ΙΟΒΕ και όχι κάποιο τσίρκο ή ψυχαγωγικό πάρκο όπως αδίκως κατηγορηθήκαμε.
Γνωρίζουμε να υπερασπιζόμαστε τις επιλογές μας με επιστημονική, παιδαγωγική και ψυχολογική τεκμηρίωση και με απτά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των παιδιών. Όσοι/ες λοιπόν έχουν διάθεση για γόνιμο διάλογο που βοηθά στην εξέλιξη όλων μας και ειδικά των συναδέλφων Εκπαιδευτικών μπορούν να αφιερώσουν τον χρόνο τους-κάποιο σάββατο ίσως- για να πείσουμε ή να μας πείσουν για το ορθό ή λάθος των επιλογών μας.
Υπήρξαν όμως αφορισμοί, ύβρεις και οι απειλές που δεν έχουν θέση σε Παιδαγωγικές συζητήσεις και γι αυτό αφαιρέθηκαν από τις αναρτήσεις μας ενώ για τους ακραίους χαρακτηρισμούς θα γίνει και αναφορά στις αρμόδιες αρχές, προστατεύοντας κάθε δικαίωμά μας. Η άγνοια δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για ανυπόστατες, ψευδείς και υβριστικές αναφορές.
Στον χώρο μας δεν θα βρεί κανείς κακοποίηση, ούτε εχθρούς. Μόνο δασκάλους που αποδεικνύουν καθημερινά την αγαπη τους και στα ζώα και στα παιδιά και στη φύση και στον άνθρωπο. Θα προσδοκούσαμε μάλιστα τα εύσημα για το ετήσιο πρόγραμμα που υλοποιούμε για την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών με τα ζώα.
- Ενδεικτικά επισυνάπτουμε και το σχόλιο συναδέλφου Εκπαιδευτικού και μητέρας του σχολείου μας.
«Πρόκειται για ένα σχολείο που έχει εντάξει στο πρόγραμμα του συχνές επισκέψεις και φροντίδα των ζώων, είχε σκυλάκι στην αυλή του και πάντα μιλάει στα παιδιά για την αγάπη προς τα ζώα. Τα παιδιά πάντα βλέπουν την ζωγραφική σαν πράξη αγάπης : βάφουν τον εαυτό τους, τους άλλους και τρελαίνονται για face painting. Κανείς δεν λέει στις κοπέλες που βάφουν ότι κακοποιούν τα παιδιά. Το άλογο δεν πόνεσε και δεν ταλαιπωρήθηκε. Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την δράση ας μείνει σε αυτό ας σχολιάσει ... Γιατί χαρακτηρίζετε τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο συνολικά με τέτοιο τρόπο; Με τρόπο που θα μπορούσαν να σας ρωτήσουν: τέτοια μαθαίνεται στα παιδιά σας;; Να βρίζουν και να αφορίζουν ;;; Ψυχραιμία” Λ.Δ.
Σε κάθε περίπτωση για όποια διευκρίνιση η Διεύθυνση του Σχολείου είναι στη διάθεση οποιουδήποτε με γνώμονα το καλό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας».