« Ίσως έτσι εξηγείται γιατί δεν πρόλαβαν να εκπέμψουν σήμα κινδύνου τα μέλη του πληρώματος»
Τον τρόπο με τον οποίο βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ» πιθανολογεί και εκτιμά ειδικός εμπειρογνώμονας στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το δημοσίευμα «όλα δείχνουν ότι - άγνωστο πώς - άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης (το πλοίο διαθέτει περισσότερες από δύο) προκειμένου να μπει νερό και να καλυφθεί με αυτόν τον τρόπο το κενό που υπήρχε στην ποσότητα του φορτίου, το οποίο κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς διοχετεύθηκε».
Ωστόσο, ο ίδιος αναφέρει πως φαίνεται πως μία ή περισσότερες από τις βάνες της μιας πλευράς (μπάντας, όπως ελέχθη χαρακτηριστικά) μπλοκάρισε, με συνέπεια το δεξαμενόπλοιο να φορτώνει μονόμπαντα, να πάρει κλίση και να βυθιστεί μέσα σε λίγο χρόνο. Τα λιγοστά μέλη του πληρώματος δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν εγκαίρως το πρόβλημα της εν λόγω βλάβης και κάπως έτσι δεν αποφεύχθηκε το μοιραίο.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα από τα ΕΛΠΕ, το πλοίο φόρτωσε το Σάββατο 1.818 μετρικούς τόνους καύσιμα, ενώ μετά το ναυάγιο ανακοινώθηκε πως ήταν φορτωμένο με 2.200 τόνους καύσιμο πετρέλαιο (fuel oil) και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακό (marine gas oil). Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» είχε ελεγχθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας το 2012 και το 2013 και, σύμφωνα με τον αρχηγό του Λιμενικού Σταμάτη Ράπτη, τελικώς απηλλάγη με βούλευμα.
Στο μεταξύ, σταμάτησε χθες η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο, μετά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με τη λήξη (χθες) των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του βυθισμένου πλοίου να περισυλλέξει τα καύσιμα.
Ο πλοιοκτήτης του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» διαβεβαίωσε χθες τους λιμενικούς ότι σήμερα νέο πλοίο πρόκειται να συνεχίσει τις εργασίες απάντλησης.