Zητούσαν να μπει «φρένο» στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στο δημοτικό σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε γνωστή την απόφασή του σχετικά με την προσφυγή εκατοντάδων εκπαιδευτικών που ζητούσαν να μπει ένα «φρένο» στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στο δημοτικό σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες, θέτοντας νέα δεδομένα για την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, η οποία εκδόθηκε και αναμένεται να καθαρογραφεί, κρίθηκε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Γυμναστική, Πληροφορική), μόνο «κατ εξαίρεση και εκτάκτως» θα μπορούν να ανατίθενται σε άλλους εκπαιδευτικούς.
Αναλυτικότερα, το ΣτΕ με τις υπ' αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεις του, έκρινε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας μόνο σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Μόνο κατ' εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να γίνει ανάθεση σε δασκάλους (ΠΕ70). Και αυτό, σύμφωνα με τον δικηγόρο των προσφευγόντων, Ηλία Κολλύρη, θα μπορεί να συμβεί υπό «δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις». Εφ' όσον δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, και εφ' όσον διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές.
Μάλιστα, όπως πληροφόρησε ο κ. Κολλύρης, το Ανώτατο Ακυρωτικό έταξε ως περαιτέρω δεσμευτική διαδικαστική προϋπόθεση, τη σύνταξη ειδικά αιτιολογημένης κρίσης (διοικητικής πράξης) περί συνδρομής των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, προφανώς ως εχέγγυο τήρησης της ουσίας της απόφασής του.
«Ουσιαστικά, το ΣτΕ επιβεβαίωσε την παράλειψη της μερικώς προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης περί Ολοημέρου, η οποία παρανόμως δεν είχε συμπεριλάβει στο κείμενό της τον αντίστοιχο περιορισμό που είχε θέσει το ίδιο το ΙΕΠ», σχολίασε ο κ. Κολλύρης και επεσήμανε ότι παραμένει «κρίσιμο» το ότι «δικαστήριο διέσωσε την οριακή συνταγματικότητα της επίμαχης υπουργικής απόφασης με το να οριοθετήσει για τον σκοπό αυτό ακριβώς με τον πλέον αδιάστικτο και σαφή τρόπο το πώς επιβάλλεται να κινηθεί το υπουργείο κατά την ανάθεση μαθημάτων για το επόμενο σχολικό έτος».