Στο «μικροσκόπιο» η καθυστέρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας - Η... βλάβη στη μηχανή που δεν επιβεβαιώνεται και οι υπόνοιες για το επικίνδυνο φορτίο
Το πρωί της Πέμπτης 27 Φεβρουαρίου, μία ημέρα πριν από τα μαζικά συλλαλητήρια σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, θα παρουσιαστεί το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Δυστυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Το πόρισμα θα εκτείνεται σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA σε συνολικά σε 160 σελίδες. Εργάστηκαν ειδικοί για ένα χρόνο πάνω σε αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες, θα δίνει την πιθανότερη επιστημονικά εκδοχή για την έκρηξη που σημειώθηκε δευτερόλεπτα μετά την μοιραία σύγκρουση του InterCity 62 και της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου πριν από δύο χρόνια. Πηγή που μίλησε στο MEGA, ανέφερε ότι στο πόρισμα δεν θα υπάρχει η βεβαιότητα, για το τι είναι αυτό που προκάλεσε την έκρηξη και το μανιτάρι της φωτιάς, φαίνεται όμως οι ειδικοί να καταλήγουν, ότι δεν ήταν από τα έλαια σιλικόνης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα αναδεικνύει διαχρονικά λάθη και αστοχίες που υπάρχουν στον ΟΣΕ. Επιπλέον, θα απευθύνει συστάσεις για έναν ασφαλή σιδηρόδρομο και θα ζητήσει επικύρωση των όσων αναφέρονται σε αυτό το πολυσέλιδο πόρισμα και από ένα κορυφαίο πανεπιστημιακό ίδρυμα.
Εξάλλου, όπως έγινε γνωστό, η Μαρία Καρυστιανού ζήτησε παρουσία της δικηγόρου της συνάντηση με τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη, αύριο Πέμπτη. Η απάντηση του προέδρου της Βουλής, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του MEGA, φέρεται να ήταν, να γίνει αυτή η συνάντηση το Σάββατο ή την Κυριακή, χωρίς όμως την παρουσία της δικηγόρου της, καθώς όπως φαίνεται να είπε ο κ. Κακλαμάνης «η Βουλή δεν αντιδικεί με τους πολίτες για τίποτα».
Νέες αποκαλύψεις για την εμπορική αμαξοστοιχία
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του αστυνομικού συντάκτη Βασίλη Λαμπρόπουλου αποκαλύπτεται, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκίνησε με μισή ώρα καθυστέρηση από την αφετηρία της. «Αν δεν υπήρχε αυτή καθυστέρηση, το εμπορικό τρένο θα είχε ήδη φθάσει στη Λάρισα, δεν θα συγκρουόταν ποτέ με την επιβατική αμαξοστοιχία. Υπάρχει το ζήτημα, γιατί υπήρξε αυτή η καθυστέρηση, που και αυτή ερευνήθηκε καθυστερημένα από τον εφέτη ανακριτή» είπε σχετικά ο δημοσιογράφος.
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος ανέφερε ακόμη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, ότι «υπήρξαν κάποιες καταθέσεις το καλοκαίρι του 2024, ενός σταθμάρχη του εμπορευματικού σταθμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος ανέφερε, ότι υπήρχε βλάβη στη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Αυτό δεν επιβεβαιώθηκε από άλλες μαρτυρίες. (…) Υπάρχει μια περίεργη διχογνωμία των υπαλλήλων σε συνέχεια άλλων προβληματικών καταθέσεων, για το τι ακριβώς είχε συμβεί με τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Γιατί έχει σημασία αυτό; Γιατί στις μηχανές του εμπορικού τρένου που φαίνεται να είχαν βλάβη, υπάρχει η βασική υπόνοια πλέον, ότι μπορεί εκεί να είχε μεταφερθεί και να είχε φορτωθεί το επικίνδυνο φορτίο».