Παραλίγο σιδηροδρομική τραγωδία στην Πιερία – Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε σύγκρουση Intercity με ακινητοποιημένο συρμό

Παραλίγο σιδηροδρομική τραγωδία στην Πιερία – Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε σύγκρουση Intercity με ακινητοποιημένο συρμό

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του για το περιστατικό ο ΟΣΕ - Τον «κώδωνα του κινδύνου» κρούουν οι μηχανοδηγοί

Ένα νέο περιστατικό σύγκρουσης τρένων που αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, ωστόσο επανέφερε μνήμες από την τραγωδία στα Τέμπη, σημειώθηκε αυτή τη φορά στην Πιερία.

Συγκεκριμένα, το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας 25 Νοεμβρίου αμαξοστοιχία Intercity παραλίγο να πέσει πάνω σε συρμό του Προαστιακού, που είχε ακινητοποιηθεί στις ράγες λόγω βλάβης. Ο συρμός του Προαστιακού εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, όμως περίπου στις 5:00 το απόγευμα υπέστη βλάβη και ακινητοποιήθηκε στον σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούταν στην ίδια γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά προς το σημείο που βρισκόταν ο ακινητοποιημένος συρμός, έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες.

Οι μηχανοδηγοί του Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος, μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει, πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος. Μέσω κινητού τηλεφώνου συνομίλησαν με τον μηχανοδηγό του Προαστιακού, για να το επιβεβαιώσουν ότι ήταν σταματημένος μπροστά τους. Κατάφεραν έτσι να φρενάρουν το τρένο, πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας και για τους ίδιους.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει για το περιστατικό:

«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.

Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.

Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».

Τον «κώδωνα του κινδύνου» κρούουν μετά από το περιστατικό αυτό και οι μηχανοδηγοί, σε επιστολή τους που έστειλαν προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ και της Hellenic Train.

Σε αυτήν αναφέρουν:

«Την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξ 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή.

Όπως αντιλαμβάνεστε τα 2 αυτά συμβάντα έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Ζητάμε να μας απαντήσετε και να μας κοινοποιήσετε μέχρι την Πέμπτη 28/11/2024 το πόρισμα για το συμβάν με την αμαξοστοιχία 11595 της 16/12/2023 και ιδιαίτερα την έκθεση του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ για αυτό, με την πλήρη καταγραφή των ενδείξεων των φωτοσημάτων (κυρίων και ενδιάμεσων) στην περιοχή. Την άμεση διερεύνηση του συμβάντος της 25/11/2024 στην ίδια ακριβώς περιοχή και την κοινοποίηση του αντίστοιχου πορίσματος. Η Διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει γραπτώς αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της.

Απαιτούμε

Την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφως στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες.