Τα βήματα λειτουργίας της πλατφόρμας
Την περασμένη Παρασκευή, 5 Ιουλίου, παραδόθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ειδική πλατφόρμα για την προσωρινή διαμονή πληγέντων από τις φυσικές καταστροφές, την οποία δημιούργησε το τμήμα ΙΤ του Επιμελητηρίου.
Στην τελετή παρευρέθησαν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς και ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός. Επισημαίνεται ότι η εν λόγω πλατφόρμα καλύπτει όλον τον κύκλο ζωής της διαχείρισης της προσωρινής διαμονής των πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Οι χρήστες της πλατφόρμας είναι οι εξής:
- Οι Φορείς της Δημόσιας Διοίκησης (ΦΔΔ), οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία της πλατφόρμας (π.χ. υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας).
- Οι ξενοδόχοι, οι οποίοι θα δηλώνουν την προσφορά τους σε δωμάτια, υπηρεσίες και είδη πρώτης ανάγκης.
- Τα φυσικά πρόσωπα που θα αναζητούν προσωρινή διαμονή.
- Το ΞΕΕ ως φορέας υλοποίησης και συντήρησης της πλατφόρμας.
Ειδικότερα, τα βήματα λειτουργίας της πλατφόρμας επιμερίζονται ως εξής:
Η Πολιτική Προστασία (ΠΠ) καταχωρεί το συμβάν στην πλατφόρμα και στέλνει αυτοματοποιημένα μηνύματα στα ξενοδοχεία των περιοχών που επιλέγει για την υποβολή προσφοράς (δωματίων και ειδών πρώτης ανάγκης).
Οι ξενοδόχοι λαμβάνουν email & sms και υποβάλουν στην πλατφόρμα την προσφορά τους.
Ενημερώνονται για τις κρατήσεις και ολοκληρώνουν μέσω της πλατφόρμας το check-in & check-out.
Οι πληγέντες λαμβάνουν μήνυμα από το 112 και υποβάλουν στην πλατφόρμα αίτηση για προσωρινή στέγαση.
Συμπληρωματικά τo help desk της ΠΠ μπορεί να καταχωρεί στην πλατφόρμα αιτήσεις πληγέντων.
Η ΠΠ δημιουργεί την κράτηση στα ξενοδοχεία και ενημερώνει ξενοδόχο και πληγέντα.
Διαθέτει οθόνη με χάρτη και στατιστικά για την άμεση παρακολούθηση των συμβάντων.
Ο κ. Τουρνάς ευχαρίστησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος για την προσφορά του, σχολιάζοντας ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν παρακαταθήκη για τη στήριξη του έργου της πολιτείας και της αντιμετώπισης των συνεπειών των φαινομένων της κλιματικής αλλαγής.
Σχολιάζοντας, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε : «Τέτοιες πρωτοβουλίες αναδεικνύουν τον επαγγελματισμό και τον ουσιαστικό ρόλο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ως θεσμικού συμβούλου της πολιτείας. Η συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Τουρισμού, όλων των φορέων και κλάδων του τουρισμού και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προκαλούνται από φυσικές καταστροφές, βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο.
Άλλωστε, η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των επισκεπτών στην Ελλάδα αποτελεί ουσιώδες, κρίσιμο και καθοριστικό πλεονέκτημα στην καθιέρωσή της ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική παγκόσμια τουριστική αγορά. Στην κατεύθυνση αυτή, το υπουργείο Τουρισμού καλλιεργεί τις κατάλληλες συνέργειες και συνεργασίες».
Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ο κ. Βασιλικός τόνισε: «Στην εποχή της κλιματικής κρίσης, οι Έλληνες ξενοδόχοι αποδεικνύουμε εμπράκτως, για ακόμη μία φορά, την κοινωνική μας ευαισθησία. Δημιουργήσαμε και παραχωρούμε στις αρμόδιες Αρχές πολιτικής προστασίας ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο, με το οποίο αυτοματοποιούνται και επιταχύνονται οι διαδικασίες παροχής προσωρινής διαμονής σε ξενοδοχεία και προσφοράς ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες από φυσικές καταστροφές συμπολίτες ή επισκέπτες μας. Μόνο αθροίζοντας δυνάμεις μπορούμε ιδιωτικός τομέας και Πολιτεία, σε αγαστή συνεργασία, να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις τεράστιες προκλήσεις του σήμερα».