Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έφεραν στο φως όσοι μίλησαν στο δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ του MEGA «Μαμά Έρχομαι»
Σημαντικές αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών έφερε στο φως το ντοκιμαντέρ της Ανθής Βούλγαρη για το MEGA.
Συγγενείς των θυμάτων ζητούν απαντήσεις για το αν τελικά τα τρένα κινούνταν παράνομα, αφού έγγραφο ντοκουμέντο αποδεικνύει, ότι από το 2019 μέχρι και την ημέρα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν είχε υπογραφεί σύμβαση πρόσβασης και χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ της Hellenic Train και του ΟΣΕ. Ο πατέρας της 19χρονης Μάρθης Ψαροπούλου που έχασε τη ζωή της στο μοιραίο Intercity, Αντώνης Ψαρόπουλος, σηλώνει ότι «από 1-1-2020 δεν έχει υπογραφεί ποτέ και δεν έχει υπογραφέι ούτε μετά το δυστύχημα. Εγώ αναμένω να ασκηθούν ποινικές διώξεις στην ΡΑΣ που δεν έκανε σωστά τη δουλειά της, όπως και σε αρκετούς διευθυντές-γραμματείς του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Από τη στιγμή που μιλάμε για τέτοιου είδους διώξεις, μιλάμε για υπουργείο, μιλάμε για υπουργό».
Η δεύτερη αποκάλυψη που ήρθε στο φως φανερώνει κενό 11 λεπτών στις συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού του Intercity και του σταθμάρχη Λάρισας λίγο πριν από το δυστύχημα. «Ξαφνικά το χρονικό διάστημα που η αμαξοστοιχία φεύγει από τη Λάρισα, υπάρχει μία 11λεπτη παύση στα ίδια τα ηχητικά και επομένως και στην απομαγνητοφώνηση αυτών. Δεν εξηγείται παρά μόνο με έναν τρόπο. Είναι κάποιος να έχει σβήσει συγκεκριμένες συνομιλίες», είπε ο Βασίλης Ζησιμάτος, δικηγόρος του μηχανοδηγού.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης τονίζει πως δεν υπάρχει καμιά συγκάλυψη, υποστηρίζοντας ότι αν υπήρχε κάτι τέτοιο, θα πετούσαν τα υλικά που αφαιρέθηκαν από το σημείο της τραγωδίας στη θάλασσα, για να μην τα βρει κανείς. Ο κ. Ψαρόπουλος ωστόσο τονίζει, ότι τα χώματα που αφαιρέθηκαν από το σημείο, δεν ήταν προσβάσιμα και διαθέσιμα, καθώς ποτέ δεν γνωστοποιήθηκε στους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι το έμαθαν από καταθέσεις υπαλλήλων της εταιρείας που ανέλαβαν την μεταφορά τους.
«Ορφανό» DNA στο Κουλούρι
Στο γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή στη Λάρισα βρέθηκε σήμερα ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, συγγενής θύματος, προκειμένου να καταθέσει υπόμνημα για ένα DNA που βρέθηκε στα βαγόνια του Intercity, όταν αυτά μεταφέρθηκαν σε οικόπεδο στο Κουλούρι, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει ταυτοποιηθεί με κάποιο από τα θύματα ή τους τραυματίες.
«Όλοι γνώριζαν για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά κανένας δεν έκανε τίποτα. Η άρνηση της Hellenic Train να υπογράψει, όπως είχε υποχρέωση, τις ετήσιες συμβάσεις για τη χρήση του δικτύου, αποδεικνύει πως όλοι – με πρώτο το αρμόδιο Υπουργείο – γνώριζαν τα προβλήματα», σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Η δίκη για την πολύνεκρη τραγωδία αναμένεται να ξεκινήσει το Σεπτέμβριο.