Πού αποδίδουν οι ειδικοί την αύξηση των τροχαίων στην πόλη
Σε όλο το οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, αλλά και στο κέντρο της πόλης οι παρασύρσεις πεζών είναι καθημερινό φαινόμενο και αποτελούν ανοιχτή πληγή.
Στην αυτοψία της κάμερας της ΕΡΤ, πεζοί διασχίζουν κεντρικούς δρόμους ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, ρισκάροντας καθημερινά τη ζωή τους. Την ίδια ώρα, συγκοινωνιολόγοι αποδίδουν την αύξηση των τροχαίων εντός των πόλεων, στην υπερβολική ταχύτητα και τον μεγάλο αριθμό μοτοσικλετιστών.
Ένας από τους δρόμους που καταγράφονται οι περισσότεροι παρασύρσεις είναι η οδός Εγνατία, οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, οι πεζοί αποφασίζουν να διασχίσουν το δρόμο, αλλά όχι από τις διαβάσεις.
«Λόγοι για τα πολλά ατυχήματα μέσα στις πόλεις είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών, και η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών. Κυριαρχεί μια γενικευμένη επιθετική οδήγηση από τους οδηγούς. Η Ελλάδα έχει υψηλό ποσοστό νεκρών μέσα σε κατοικημένες περιοχές, πάνω από 50% στη χώρα μας, ενώ αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 38%», όπως ανέφερε Αθανάσιος Τσιάνος, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων
Σχεδόν καθημερινά καταγράφεται μία παράσυρση εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Για να επιτευχθεί η οδική ασφάλεια μέσα στις πόλεις, οι συγκοινωνιολόγοι θέτουν συγκεκριμένα μέτρα.
Η συστηματική αστυνόμευση, ώστε να υπάρχει ανάλογη συμμόρφωση στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας αποτελεί έναν επιπλέον σημαντικό παράγοντα πρόληψης των ατυχημάτων σύμφωνα με τους ειδικούς.