Ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης για τη δήλωση του πρωθυπουργού ότι δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο στις μοιραίες αμαξοστοιχίες
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που έρχονται να φωτίσουν άγνωστες πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, περιλαμβάνονται στις 75 σελίδες της έκθεσης τεχνικών συμβούλων, που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων με στόχο να συνδράμουν το έργο της Δικαιοσύνης, στην ανεύρεση της αλήθειας κα την απόδοση ποινικών ευθυνών για την τιμωρία των ενόχων, στην υπόθεση που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες», που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές. Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται από τον Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του, ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του, ο μηχανοδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης που συνέταξε την συγκεκριμένη έκθεση, μίλησε στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι». «Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η αρχή του γεγονότος, δηλαδή η εμπλοκή που παρατηρείται, όταν οι μηχανοδηγοί "έριξαν" την μηχανή στα φρένα. Να πληροφορήσω, πως δεν κάνουμε πραγματογνωμοσύνη κατά παραγγελία, αλλά αυτό που θέλουμε, είναι η αλήθεια. Αυτό δεν απαλλάσσει την Hellenic Train, αλλά την ενοχοποιεί ακόμα περισσότερο. Ενστικτωδώς προσπάθησαν να προστατέψουν πατώντας φρένο. Όταν όμως ένα τρένο πατήσει απότομα τα φρένα, θα εκτροχιαστεί», είπε αρχικά.
«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της έρευνας ήταν, πως οι πραγματογνώμονες στερήθηκαν το πιο βασικό, τον έλεγχο του πεδίου, το οποίο αλλοιώθηκε από την πρώτη στιγμή. Όταν έριξε την αμαξοστοιχία στα φρένα, αυτή ανατράπηκε, σύρθηκε στις γραμμές και κόλλησε στον τοίχο. Οι μηχανές δεν είχαν εμπλοκή σε ό,τι έγινε στη συνέχεια. Από τι στιγμή που δεν ήταν εκεί, πώς μπορεί να εμπλέκονται στη φωτιά; Το σασί των μηχανών είναι ανέπαφο και οι τροχοί της επιβατικής έχουν μείνει στο σημείο. Οι λαμαρίνες δεν ήταν ασφαλισμένες, ήταν με συρματόσχοινα» πρόσθεσε.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, πως δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο στις αμαξοστοιχίες, ο πραγματογνώμονας απάντησε: «Δυσκολεύομαι να κάνω κριτική στον πρωθυπουργό, αλλά ως πολίτης μπορώ να υπερασπιστώ τη δουλειά μου. Δεν έχουμε ακούσει μόνο αυτό, αλλά και ότι αυτοί που τα λένε αυτά, είναι προϊόντα συνωμοσίας. Εμείς λειτουργούμε ανεξάρτητα. Αυτός ήταν ο όρος που βάλαμε στους εντολείς μας. Αυτό που παρουσιάζουμε, το δίνουμε στον ανακριτή».