Τραγωδία στα Τέμπη: Μυστήριο παραμένει τι περιείχαν τα βαγόνια από τα Σκόπια στην εμπορική αμαξοστοιχία

Τραγωδία στα Τέμπη: Μυστήριο παραμένει τι περιείχαν τα βαγόνια από τα Σκόπια στην εμπορική αμαξοστοιχία

Τι αναφέρει ειδικός πραγματογνώμονας σε τεχνική του έκθεση - Στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας παραδόθηκε και τέταρτο πόρισμα

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα στην υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών παραμένει η αιτία της μεγάλης πυρκαγιάς.

O Έλληνας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον, Μάνος Παπαδάκης, αναλύοντας χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star καρέ-καρέ τα βίντεο της σύγκρουσης, κατέληξε σε νέα δεδομένα, για το τι προηγήθηκε της μεγάλης πυρκαγιάς. Στα βίντεο που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, παρατηρήθηκαν τρεις ηλεκτρικές εκκενώσεις σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, που δημιούργησαν το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. Τα δύο τρένα συγκρούστηκαν και σε 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου έγινε η πρώτη έκρηξη και ακολούθησαν άλλες δύο.

Αμέσως μετά εμφανίστηκε νέφος και η πρώτη εστία φωτιάς εντοπίστηκε στα χαμηλά κυρίως της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Ο ειδικός πραγματογνώμονας, Βασίλης Κοκοτσάκης, εξήγησε στο Star, ότι παρατηρήθηκε ακόμα και εκτίναξη βαγονιού. «Στο καρέ-καρέ υπάρχει όλη η αληλουχία. Υπάρχει χαρακτηριστικά και η εκτίναξη, την οποία κάποιος μη ειδικός δεν μπορεί να την αντιληφθεί. Τα αντικείμενα που εκτινάσσονται, είναι από κάτι που υπάρχει στο τρένο και εκτινάσσονται στην επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν υπάρχει κάτι, που να λείπει. Παρατηρούμε κι εμείς, αναλύοντας τη στιγμή πέραν της συγκρούσεως κι όλα αυτά, τη στιγμή που ένα κομμάτι της εμπορικής αμαξοστοιχίας γίνεται μέρος αυτής της εκτόνωσης της πυρόσφαιρας» λέει.

Στην τεχνική έκθεση του κ. Κοκοτσάκη δίνεται απάντηση για την ουσία που προκάλεσε την πυρκαγιά. Είναι το ξυλόλιο, που διέρρευσε λόγω της σύγκρουσης από τα δοχεία που το περιείχαν, πιθανότητα σε βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Η επαφή της ουσίας με τον αέρα δημιούργησε ένα εκρηκτικό μίγμα, που ήρθε σε επαφή με τη φωτιά, που είχε εκδηλωθεί στο εμπορικό τρένο.

Σύμφωναμε το Star, το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας όπως έχει καταγραφεί από τις αρχές μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, περιλέμβανε σε ένα βαγόνι ακτινίδια, σε ένα άλλο μπύρες, σε ένα τρίτο ζωοτροφές, ενώ σε άλλο βαγόνι υπήρχε ηλεκτρολογικός εξοπλισμός. Δυο βαγόνια της αμαξοστοιχίας ήταν κενά φορτίου, ενώ σε κανένα δεν παρατηρήθηκε ανάφλεξη. Μυστήριο όμως παραμένει το φορτίο των βαγονιών που ήρθαν από τα Σκόπια....

Εν τω μεταξύ, στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας παραδόθηκε ακόμη ένα πόρισμα, το τέταρτο κατά σειρά .Το έχει συντάξει ο μηχανολόγος μηχανικός, Αναστάσιος Δέδες, που έχει διοριστεί από την Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας. Και αυτό το πόρισμα διαπιστώνει, ότι το σύστημα αυτόματης πέδησης δε λειτουργούσε.