«Ο μόνος σταθμός, που υπολείπονται κάποιες πολύ λίγες εργασίες είναι εκείνος του Βενιζέλου», είπε ο Νίκος Κουρέτας
Συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για το πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και για το πόσο εξελεγμένα συστήματα ασφαλείας θα διαθέτει, μίλησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, στην εκπομπή Update της ΕΡΤ.
«Εχτές πήραμε μια γεύση, από το πώς θα λειτουργεί το μετρό, πρώτα ο Θεός, από τον Νοέμβριο του 2024. Μπήκαμε μαζί με τον Υπουργό και τον ανάδοχο και κάναμε όλη τη διαδρομή από τη μια άκρη στην άλλη, σε driveless mode, δηλαδή χωρίς οδηγό και μαζί με τους δημοσιογράφους, οι οποίοι είδαν όλους τους σταθμούς σχεδόν έτοιμους, με μόνο σταθμό, που υπολείπονται κάποιες πολύ λίγες εργασίες το σταθμό Βενιζέλου».
«Στο τρένο έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές εδώ και καιρό σε όλα τα σύνθετα συστήματα. Θα είναι ένα τρένο που θα χρησιμοποιεί τα πιο εξελιγμένα συστήματα στον κόσμο σηματοδότησης κίνησης, καθώς και συρμούς χωρίς οδηγό. Αλλά και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, τα οποία αυτή τη στιγμή δοκιμάζονται για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό της πόλης».
Σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Κουρέτας ανέφερε πως, «αρχές καλοκαιριού θα είναι όλες οι κατασκευαστικές του εργασίες έτοιμες» επίσης υπογράμμισε ότι ο εν λόγω σταθμός «θα είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σταθμούς στον κόσμο, μιας και θα υπάρχει ένας αρχαιολογικός χώρος με τις υποδείξεις του Υπουργείου Πολιτισμού. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και οι εργασίες επανατοποθέτησης και ανάδειξης των μνημείων, όπου θα μπορούν όλοι οι πολίτες να θαυμάζουν τμήμα του αρχαίου πολιτισμού της πόλης της Θεσσαλονίκης».
Σε ερώτηση για το αν υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιπρόσθετες καθυστερήσεις, απαντά ότι «αυτή τη στιγμή δεν βλέπουμε κανέναν αστάθμητο παράγοντα που θα μπορέσει να μας καθυστερήσει», ούτε κατασκευαστικά, ούτε νομικά, ούτε θεσμικά. «Το μοναδικό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι δοκιμές όλων των συστημάτων που θα πρέπει να ακολουθήσουμε με σωστό προγραμματισμό για να δοθεί, με ασφάλεια και με ταχύτητα το μέτρο στην πόλη».
Το κομμάτι της ασφάλειας είναι είναι το μεγαλύτερο στοίχημα ώστε «όταν θα δώσουμε στην πόλη ένα νέο μέσο όπου θα μπαίνουν άνθρωποι, να είμαστε σίγουροι ότι όλα τα συστήματα θα λειτουργούν στο ακέραιο και αυτό θα συμβαίνει, καθώς τα συστήματα είναι πολύ εξελιγμένα. Είναι κατηγορίας GoA4, που είναι η ανώτερη βαθμίδα σε κατηγορία συστημάτων ασφάλειας, λειτουργίας και τεχνολογικής εξέλιξης σε όλο τον κόσμο. Τέτοια συστήματα υπάρχουν στην Ευρώπη», τονίζει ο κ. Κουρέτας.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα, που είναι και επιτρεπόμενη σε τέτοιου είδους συστήματα είναι τα 80 χιλιόμετρα την ώρα. Την απόσταση από τη μία άκρη ως την άλλη, (από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και ανάποδα) θα την κάνει σε 17 λεπτά.
Οι συρμοί έχουν φτιαχτεί στο μεγαλύτερό τους μέρος με ανακυκλώσιμα υλικά και χωρούν 450 ανθρώπους.
Σύμφωνα με υπολογισμούς το μετρό της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί περίπου 18.000 επιβάτες την ώρα, σε ώρα αιχμής.
«Παράλληλα, όλο αυτό το διάστημα υλοποιήσαμε στην ελληνικό μετρό μια μεγάλη συγκοινωνιακή μελέτη για την πόλη της Θεσσαλονίκης» ώστε, να συνδεθούν όλα τα μέσα, το μετρό μαζί με τα λεωφορεία, τα ΚΤΕΛ και οποιαδήποτε άλλα μέσα υπάρχουν, διευκρίνισε ο κ. Κουρέτας.