Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος

Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος

Δομικό πρόβλημα η πιθανότερη αιτία - Αποκολλήθηκε κρίσιμο κομμάτι του εκπαιδευτικού Τ-2

Τα αίτια της τραγωδίας στην Καλαμάτα με την συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2 της Πολεμικής Αεροπορίας αναζητούν οι Αρχές στα συντρίμμια του αεροπλάνου, όπου βρήκε τραγικό θάνατο ο Επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας.

Σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, αυτόπτες μάρτυρες είδαν ένα κομμάτι του μοιραίου αεροσκάφους να φεύγει στον αέρα λίγο πριν την πτώση του και μετά να ακολουθεί έκρηξη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του δημοσιογράφου του Star, Κώστα Συμεωνίδη, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει στα χέρια της φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που δείχνουν ένα κομμάτι του μοιραίου αεροσκάφους Τ-2 με μήκος ένα-ενάμισι μέτρο, να είναι πεσμένο στην πίστα του αεροδρομίου.

Το κομμάτι αυτό δεν είναι καμμένο. Πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανότατα από το κάθετο σταθερό, που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης. Το υπόλοιπο αεροσκάφος έχει συντριβεί πολύ μακριά, σε απόσταση περίπου 500 μέτρων έξω από το αεροδρόμιο. Ο άτυχος Επισμηναγός εκτελούσε μια εικονική προσβολή του αεροδρομίου της Καλαμάτας μαζί με ένα δεύτερο Τ-2. Έκανε τη βύθιση και την προσβολή, μετά απαγκίστρωσε, όπως λένε οι αεροπόροι και οριζοντίωσε, αλλά κάπου εκεί, περίπου σε ύψος 2.000 ποδών, πρέπει να αποκολλήθηκε αυτό το κομμάτι του αεροσκάφους.

Γεγονός είναι, ότι τα Τ-2 είναι παλιά αεροσκάφη. Η Ελλάδα παρέλαβε 40 τέτοια αεροπλάνα το 1976, σχεδόν πριν από 50 χρόνια. Είναι κοινό μυστικό επίσης, ότι τα Τ-2 έχουν πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Αξίζει να σημειωθεί όμως, ότι κανένα αεροσκάφος δεν απογειώνεται, εάν δεν είναι πλήρως κατάλληλο να πετάξει. Τραγική ειρωνία αποτελεί, ότι αυτή ήταν η τελευταία πτήση του 40χρονου έμπειρου Επισμηναγού με αεροσκάφος Τ-2, καθώς είχε πάρει μετάθεση για τα πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-6, πάλι στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας.