Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου στη βόρεια Εύβοια – Οι ειδικοί αναζητούν τα πιθανά αίτια της πτώσης

Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου στη βόρεια Εύβοια – Οι ειδικοί αναζητούν τα πιθανά αίτια της πτώσης

«Το ελικόπτερο βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση περίπτωση με το αεροπλάνο που μπορεί να επιπλεύσει»

Συνεχίζονται οι έρευνες του λιμενικού σώματος στη θαλάσσια περιοχή Αχλάδι Ευβοίας για τον εντοπισμό του πιλότου του ιδιωτικού ελικοπτέρου που έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Στο σημείο των ερευνών εκτός από σκάφη του λιμενικού και ιδιωτικά σκάφη συμμετέχει και ομάδα της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το ελικοπτέρο Α-109 απογειώθηκε χθες το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, ενώ  ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας.

Το ελικόπτερο προσγειώθηκε στις 09:00 το πρωί και απογειώθηκε στις 10:13 από το Μαντούδι και έκτοτε αγνοείται. Στο σχέδιο πτήσης ήταν δηλωμένος μόνο ο χειριστής του ελικοπτέρου, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται αναζητήσεις για δύο άτομα.

Οι ειδικοί αναζητούν τα πιθανά αίτια της πτώσης με πολύ πιθανό το ενδεχόμενο του vertigo. Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA», για το ελικόπτερο και τις δυνατότητές του.

«Το Agusta 109 είναι ένα ελικόπτερο που διακρίνεται για αεροδιακομιδές, αν και στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένο – την δεκαετία του 2000 – με την απώλεια 3 ελικόπτερων του ΕΚΑΒ τέτοιου τύπου, αλλά κανένα από αυτά δεν συνδέεται άμεσα με το ελικόπτερο καθώς ήταν σφάλμα χειρίστου. Η άλλη εφαρμογή που έχει είναι μεταφορές VIP και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε αυτόν τον τομέα, γιατί είναι ταχύ, άνετο, μπορεί να διαμορφωθεί με πολυτελές εσωτερικό», είπε αρχικά.

 

Ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε πως, «δεν υπάρχει ελικόπτερο παντός καιρού, όλα τα εναέρια μέσα έχουν όρια, γιατί εξαρτώνται από την ταχύτητα του ανέμου ή την ορατότητα. Η διερεύνηση θα πρέπει να δει γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί».

Για το ενδεχόμενο να έπαθε vertigo ο πιλότος, τόνισε πως «όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, και η μηχανική βλάβη και τα σφάλματα χείριστού αλλά και κάτι απρόοπτο. Ο καιρός είναι το κυρίαρχο σενάριο. Έχουμε το ελικόπτερο, ότι πετάει μέσα σε απόλυτη έλλειψη ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες δημιουργείται vertigo, η απώλεια χωρικού προσανατολισμού. Δεν είναι θέμα εμπειρίας εμφανίζεται ανεξάρτητα από την εμπειρία».

«Η διαφυγή από ένα ελικόπτερο που πέφτει στο νερό εάν δε συντριβεί και δεν διαλυθεί είναι δύσκολη, γιατί το ελικόπτερο βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση περίπτωση με το αεροπλάνο που μπορεί  να επιπλεύσει. Βυθίζεται αμέσως το ελικόπτερο γιατί τα βαρύτερα σημεία του είναι στην οροφή του ελικοπτέρου και αναποδογυρίζει και βυθίζεται. Είναι ερώτημα γιατί σήκωσε το ελικόπτερο ο πιλότος με αυτόν τον καιρό», κατέληξε.